Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 06 25

An-2 avariją tiriantis Bronius Merkys: girtumas neabejotinai turi įtakos orlaivio valdymui

Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys sako, kad į Baltijos jūrą nukritusio lėktuvo An-2 pilotui Adolfui Mačiuliui nustatytas girtumas turės įtakos tyrimui.
Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys
Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jo teigimu, alkoholis neabejotinai svarbus gebėjimui valdyti lėktuvą.

„Aš manau, kad taip, be abejo, jeigu nebūtų įtakos, niekas nedraustų apsvaigusiam skristi. Net automobiliui valdyti įtakos turi, tai orlaivio – be abejo. Aš manau, kad tikrai turėjo įtakos – bent jau pasekmėms. Apsvaigęs žmogus ne visada gali priimti adekvačius sprendimus“, – BNS sakė B.Merkys.

„Be abejo, kad girtumas turės įtakos tyrimui“, – teigė jis.

Pasak B.Merkio, jis kol kas nėra informuotas, kad A.Mačiuliui nustatytas lengvas girtumas, prokurorai jam yra pateikę tik preliminarią išvadą dėl piloto mirties – kad jis nuskendo.

Klaipėdos apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras Simonas Minkevičius BNS ketvirtadienį patvirtino, kad A.Mačiulio kraujyje teismo medicinos ekspertai nustatė 0,77 promilės alkoholio. Tai lengvas girtumo laipsnis.

Anot B.Merkio, pilotams galioja nulio promilių reikalavimas.

„Visai negali įpūsti“, – aiškino jis.

Pasak Susisiekimo ministerijos atstovo, jo praktikoje girtas pilotas yra išskirtinis atvejis.

„Čia išskirtinis atvejis, kiek esu aviacijoje, nelabai teko su tokiais atvejais susidurti. Vieną kartą buvo avarija, kur parasparnio vairuotojas buvo išgėręs. Bet čia profesionalas – jeigu taip iš tikrųjų yra, tai yra labai blogai. Tai iš tikro labai blogai ir visiems kolegoms, visuomenės akyse bus lyg toks vaizdas, kad ko jie girti skraido. Labai blogai, labai blogai vertinu“, – dėstė jis.

Pilotų blaivumas – jų pačių atsakomybė

Anot B.Merkio, dalies pilotų blaivumas yra paliktas jų pačių atsakomybei.

„Dauguma aviakompanijų turi gydytojus, kurie tikrina pilotų sveikatą prieš skrydį, o privačių pilotų ar mažesnių aviakompanijų (pilotų) – tai pačių pilotų reikalas. Kaip ir automobiliu važiuojant kiekvieną kartą jūsų netikrina“, – pasakojo jis.

Karinių jūrų pajėgų nuotrauka/Baltijos jūroje nuskendęs An-2
Karinių jūrų pajėgų nuotrauka/Baltijos jūroje nuskendęs An-2

Klaipėdos prokurorai ikiteisminį tyrimą atlieka dėl galimų darbų saugos reikalavimų pažeidimų ir dėl be žinios dingusio asmens. Dingusiu be žinios laikomas antras An-2 pilotas Alvydas Selmistraitis, jo kūnas nerastas.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais A.Mačiuliu ir A.Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, daugiau nei už 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs