„Tiksliai pasakyti negaliu, ar privalėjo tikrinti [lakūnų blaivumą – LRT.lt], bet reikalavimai yra. [...] Galbūt jie neprivalėjo to daryti pagal kokį nors nacionalinį reikalavimą, galbūt lakūnus tikrina pasirinktinai. Šiuo atveju, jeigu taip iš tikrųjų buvo, atsakomybė krenta kapitonui“, – LRT Radijui sako A.Malickas.
Pasak Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininko Artūro Paulausko, lakūnų atsakomybė ir priežiūra turėtų būti sugriežtinta.
A.Paulauskas: mažojoje aviacijoje – per daug liberalumo
A.Paulauskas tvirtina, kad komiteto tyrimo objektas – lakūnų gelbėjimo operacija ir skrydžių kontrolė bei saugumas, o ne avarijos priežastis, tačiau jis prideda, kad taisyklės, taikomos mažajai aviacijai, Lietuvoje yra itin liberalios.
„Mažojoje aviacijoje nėra kažkokių tikrintojų, specialių kontrolierių, kurie tikrintų lakūnų blaivumą. Ši aplinka – gana liberali. Savo išvadose pateikėme pasiūlymus, kaip turėtų būti sugriežtinama ši tvarka“, – tikina Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas.
Anot A.Malicko, alkoholio vartojimas prieš skrydį daro lygiai tokią pat įtaką, kaip prieš vairuojant automobilį. Jis atkreipia dėmesį, kad, pagal Europos reikalavimus, komercinėje aviacijoje lakūnams leidžiama pilotuoti orlaivį, kai kraujyje yra 0,2 promilės alkoholio, arba tiek, kiek nustatyta nacionaliniuose įstatymuose.
„Bendrosios aviacijos lėktuvų naudojimo taisyklėse parašyta, kad aviacijos specialistui draudžiama naudotis licencijos suteikiamomis teisėmis, apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų, psichotropinių ar kitų medžiagų. T. y. jiems draudžiama vykdyti savo, kaip pilotų funkciją, jeigu jie apsvaigę nuo alkoholio. Šis reikalavimas įtrauktas į mūsų Aviacijos įstatymą“, – teigia A.Malickas.