„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2015 05 19 /17:57

An-2 paieškos: kai svarbios buvo minutės, prireikė valandų arba dienų

15min.lt pateikia šeštadienį virš Baltijos jūros dingusio orlaivio paieškos operacijos chronologiją, kuri kelia daug abejonių ir klausimų.
An-2 paieškos operacija: pirmosios valandos
An-2 paieškos operacija: pirmosios valandos / 15min.lt

Į akis krenta ne tik tai, kad Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras pranešimą apie orlaivio dingimą gavo praėjus beveik dviem valandoms nuo to momento, kai su An-2 nutrūko ryšys, bet ir aibė prieštaringos informacijos iš Krašto apsaugos ministerijos (KAM) ir kitų tarnybų.

Pateikiame visą įvykių chronologiją, remdamiesi oficialia KAM 15min.lt pateikta įvykių seka, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) informacija bei kitais viešai skelbtais duomenimis.

AN-2 PAIEŠKA: ĮVYKIŲ CHRONOLOGIJA

Gegužės 16 d., šeštadienis

16.16 val. Užfiksuota paskutinė apytikslė dingusio lėktuvo pozicija: orlaivis buvo apytiksliai už 97 jūrmylių nuo Palangos.

18.09 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro, kad dingo iš Švedijos Geteborgo oro uosto į Klaipėdos oro uostą išskridęs lėktuvas An-2 su dviejų žmonių įgula. Lėktuvas turėjo nusileisti Klaipėdos oro uoste 17.20 val.

18.40 val. Karinių jūrų pajėgų laivai „Jotvingis“ N42 ir „Šakiai“ buvo aktyvuoti.

18.55 val. Po pranešimo gavimo pakilo pirmasis paieškos sraigtasparnis.

19.10 val. Buvo gauta informacija, kad operacijoje dalyvauja trys Švedijos orlaiviai – 1 sraigtasparnis ir 2 lėktuvai.

19.55 val. Į paieškų zoną išplaukė laivas „Jotvingis“.

20.17 val. Į Nemirsetą iškviestas antrasis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.

21.41 val. Išplaukė laivas „Šakiai“. KAM teigia, kad toks laivų pasirengimo laikas – keturios valandos – yra normalus.

Apie 23.45 val. karinis sraigtasparnis ir Švedijos orlaiviai grįžo į dislokacijos vietą, paiešką per naktį tęsė Karinių jūrų pajėgų laivai.

Krašto apsaugos ministerija žiniasklaidai pranešimą apie prieš daugiau nei šešias valandas dingusį lėktuvą išplatino tik gerokai po vidurnakčio, kai naujienų portalai ėmė skelbi neoficialią informaciją.

Gegužės 17 d., sekmadienis

7.40 val. paieškos operaciją atnaujino Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.

8.44 val. Prie paieškos operacijos prisijungė Karinių oro pajėgų orlaivis L-410.

9.00 val. Du Lietuvos karinių jūsų pajėgų laivai – gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42) – tęsė An-2 paiešką Lietuvos atsakomybės zonoje.

Nuo  11 val. atsižvelgiant į stiprų vėją virš Baltijos jūros ir didesnį dreifavimo jūra greitį, Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras paprašė atitinkančias funkcijas vykdančio Latvijos centro skirti papildomus pajėgumus paieškai Latvijos atsakomybės zonoje. Latvijos jūrų gelbėjimo koordinavimo centras informavo apie tai, kad netrukus prie paieškos prisijungs vienas Latvijos sraigtasparnis. Prie operacijos jis prisijungė 11.57 val.

13.30 val. Pagerėjus matomumui, dingusio An-2 orlaivio paieškai išsiųstas Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas L-410, galintis greičiau apskristi ir išžvalgyti didesnius plotus.

20.21 val. dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo sustabdyta.

Gegužės 18 d., pirmadienis

09.38 val. Dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo atnaujinta.

11.13 val. paiešką virš Baltijos jūros pradėjo vykdyti Karinių oro pajėgų orlaivis C-27J „Spartan“.

12.15 val. paiešką pradėjo Latvijos sraigtasparnis Mi-17.

Apie 14.30 val. pranešama, kad į paieškas leidžiasi ir piloto Alvydo Selmistraičio žmona. Moteris su patyrusio piloto valdomu „Cesna“ lėktuvo leidosi žvalgyti Baltijos jūros pakrantės ieškant An-2 nuolaužų.

16.15 val. Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivui „Šakiai“ duotas įsakymas vykdyti paiešką.

16.28 val. naujienų agentūra BNS paskelbia KAM paaiškinimus dėl paieškos operacijos. Ministerija neatsako, kodėl pasitarimas dėl paieškos atnaujinimo organizuotas tik pirmadienį, 9 valandą ryto. Ministerija taip pat tvirtina, kad pasieniečių paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai „nėra skirti tokioms operacijoms jūroje“ ir dėl to jie į operaciją nebuvo kviečiami.

17.09 val. BNS paskelbia pasieniečių informaciją: VSAT sraigtasparnis „Eurocopter EC 145“ gali skraidyti vadinamojoje agresyvioje aplinkoje – virš jūros, virš miestų“ ir yra tinkamas tokioms paieškos operacijoms.

18.26 val. KAM keičia versiją. Skelbiama, esą VSAT sraigtasparniams „nebuvo poreikio“. Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius BNS pareiškia, kad „tiesiog nėra skirtumo“, ar paieškų zona būtų buvusi išžvalgyta greičiau, ar lėčiau.

18.35 val. „Spartan“ C-27J paiešką jam skirtame paieškos rajone baigė. Toliau prie paieškos operacijos prisijungė Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“. Paiešką vykdė ir KOP sraigtasparnis MI-8. Minėtų paieškos operacijų metu kariniai laivai ir orlaiviai žvalgė jūros plote nuo Klaipėdos iki Akmenrags iškyšulio (Latvijoje, šiauriau Liepojos) ir 97 jūrmylės nuo kranto.

20.36 val. Prie paieškos prisijungė Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.

19.47 val. Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas po pokalbio su pilotų artimaisiais nutaria iš operacijos atšaukti ir paieškoms pasitelkti karo laivą „Kuršis“ su specialia dugno žvalgymo įranga. į Lietuvą laivas pajudėjo 21.13 val.

21.00 val. Kreiptasi į VSAT dėl paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnio skyrimo paieškos operacijai, nors prieš kelias valandas tvirtinta, kad tokio poreikio nėra.

15min.lt/An-2 paieškos operacija: pagrindiniai pirmadienio įvykiai
15min.lt/An-2 paieškos operacija: pagrindiniai pirmadienio įvykiai

Gegužės 19 d., antradienis

Ryte Palangos policija praneša pradėjusi ikiteisminį tyrimą ir paskelbia dingusių lakūnų paiešką.

Laivas „Šakiai“ paieškos operacijoje dalyvavo visą naktį ir vis dar ją vykdo, prie operacijos prisijungęs priešmininis laivas „Kuršis“ N54 paieškos rajone veiklą pradėjo apie 10.00 val.

10.03 val. Karinių oro pajėgų orlaivis C-27J „Spartan“ prisijungė prie operacijos.

12.29 val. VSAT sraigtasparnis AC-135 atskrido į Palangos oro uostą, nors KAM buvo paskelbusi, kad pasieniečiai sraigtasparnio operacijai neduoda.

Apie 17.40 val. Pranešta, kad dingęs orlaivis rastas Baltijos jūros dugne, vos keli šimtai metrų nuo paskutinės fiksuotos buvimo vietos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“