Šeštadienį ryte LRT radijas pranešė, kas rastas kūnas – lakūno Adolfo Mačiulio.
„Operacija baigta, rastas vienas kūnas“, – BNS sakė A.Raščius. Kaip teigė „Oro navigacijos“ vadovas, piloto kūnas perkeltas į laivą, jį apžiūri prokurorai. Susisiekimo ministerija pranešė, kad antrojo lakūno palaikų rasti nepavyko.
Vienas lakūnas bandė gelbėtis anksčiau
Penktadienio vakarą baigus nukritusio orlaivio An-2 pakėlimo procedūrą nelaimės tyrimo išvadas bus siekiama pateikti kaip galima greičiau, sako Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys.
Gali būti taip, kad lakūnai nusprendė, kad vienas iš jų bandys gelbėtis iš lėktuvo anksčiau, dar prieš pat paliečiant lėktuvui vandenį, o antrasis bandys kuo ilgiau išlaikyti lėktuvą ore.
„Pagal tarptautinius reikalavimus mes turime avarijos priežasčių tyrimo išvadas pateikti ne vėliau kaip per metus laiko. Aišku, bus dedamos visos pastangos, kad tas būtų kaip galima greičiau. Bet kol kas dar pasakyti, kada bus galutinė ta tyrimo ataskaita, yra per anksti“, – LRT radijui sakė B.Merkys.
„Gali būti taip, kad lakūnai nusprendė, kad vienas iš jų bandys gelbėtis iš lėktuvo anksčiau, dar prieš pat paliečiant lėktuvui vandenį, o antrasis bandys kuo ilgiau išlaikyti lėktuvą ore, kuo mažesniu greičiu jį tupdyti ir paskui susiklosčius sėkmingai situacijai galbūt pabandytų pats gelbėtis. Bet čia tik versija, aišku“, – kalbėjo B.Merkys.
Anot B.Merkio, pilotai nepasinaudojo lėktuve buvusia avarine stotele.
„Matomai avarine stotele, kuri yra lėktuve, nebuvo spėta pasinaudoti. Gali būti, kad buvo antra avarinė stotelė, kuri buvo panaudota kito žmogaus“, – sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.
Dėl tragiškos lėktuvo būklės antrojo etapo tikriausiai nebus
B.Merkio teigimu, dar reikėtų apsispręsti dėl antrojo piloto paieškos, tačiau praktiškai techninių galimybių ieškoti žmogaus jūroje nėra.
Pasak A.Rasčiaus, operacija buvo baigta kelios minutės prieš 23 valandą, orlaivis jau turėtų būti nuleistas į dugną.
Lėktuvo techninė būklė stipriai komplikavo darbus – jis nuolatos byrėjo, todėl, greičiausiai, antrojo etapo – orlaivio iškėlimo ir atplukdymo į krantą – įgyvendinti nepavyks.
„Turėtų jau būti nuleistas. Traukiant jį mes vos ištraukėme, traukiant sparnai nulūžo, vos galėjome ištraukt“, – penktadienį prieš vidurnaktį sakė A.Raščius.
Jis taip pat sakė apie operaciją daugiau kalbėti nenorintis, klausimus siūlė adresuoti prokurorams.
Susisiekimo ministerija penktadienio vakare pranešė, kad „Mammuet“ po pietų pradėję darbus realizavo pirmo etapo užduotis: pakelti orlaivį į 5-10 metrų gylį, jei yra, iškelti iš jo piloto/-tų palaikus, vaizdo filmavimo kamera maksimaliai užfiksuoti lėktuvo viduje esančių įrengimų ir prietaisų būklę, reikalingą avarijos priežaščių tyrimui.
„Lėktuvo techninė būklė stipriai komplikavo darbus – jis nuolatos byrėjo, todėl, greičiausiai, antrojo etapo – orlaivio iškėlimo ir atplukdymo į krantą – įgyvendinti nepavyks“, – teigiama Susisiekimo ministro atstovo Ričardo Slapšio pranešime.
Lėktuvo pakėlimo darbus patikėta atlikti Nyderlandų įmonei „Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.