„Man atrodo tikrai labai rimtas, labai vertingas balsavimas, bet yra vienas esminis klausimas, kur yra Petras Gražulis? Aš frakcijos vardu siūlau pusės valandos pertrauką ir po to reikės perbalsuoti, nes jeigu P.Gražulio salėje nėra, šitas klausimas negali būti sprendžiamas“, – juokavo A.Kubilius.
Tiesa, Seimui dėl Konstitucijos pataisos ir taip teko perbalsuoti, nes po pirmo balsavimo, kuriame pataisa sulaukė 91 Seimo nario palaikymo, to paprašė Krikščionių partijos frakcijos atstovas Vidmantas Žiemelis.
Antrame balsavime tam, kad Konstitucijos pataisai būtų pritarta, po pirmojo svarstymo pritrūko jau tik vieno balso – už nubalsavo 93 Seimo nariai, prieš buvo 16, susilaikė 13.
Tam, kad toliau būtų galima tęsti diskusijas dėl Konstitucijos keitimo, reikėjo, kad šiame balsavime pataisas palaikytų 94 parlamentarai.
Už Konstitucijos keitimą labiausiai stojo konservatoriai. Pasak jų, tikslesnis šeimos apibrėžimas „sukurtų daugiau meilės“, „atmestų ideologines madas“.
„Pataisa vienareikšmiai užkerta kelią vienalyčių santuokų sudarymui. Tai yra esminis apsisprendimas“, – pagrindinę priežastį keisti Konstituciją nurodė Rimantas Jonas Dagys.
Tuo tarpu prieš Konstitucijos pataisas pasisakantys socialdemokratai siūlė konservatoriams paramą tradicinėms šeimoms rodyti ne Konstitucijos pakeitimais, o realiu gėriu: lengvatomis būstui, įsidarbinimui, aprūpinimu darželiais, mokyklomis, maitinimu ugdymo įstaigose.
„Šia pataisa būtų įvedamas vos ne Talibano įstatymas“, – pareiškė socialdemokratė Birutė Vėsaitė.
Primename, kad šeimą su santuoka susiejančią pataisą 98 parlamentarai pateikė po to, kai Konstitucinis Teismas (KT) rugsėjį paskelbė, jog 2008 metais priimtos Valstybinės šeimos politikos koncepcijos nuostatos, šeima pripažįstančios tik gyvenančius santuokoje žmones, prieštarauja Konstitucijai.
KT paskelbė, kad šeima gali būti sukurta ne tik santuokos pagrindu, o santykių išraiškos forma konstitucinei šeimos sampratai esminės reikšmės neturi.
Šiuo metu Konstitucijos 38 straipsnis nurodo, kad šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas, valstybė saugo ir globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę, o santuoka sudaroma laisvu vyro ir moters sutarimu.