Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 05 29

Antenos mokestį moka nepastabūs

Už televizijos antenas 2 Lt 2 ct mokantys miestiečiai pasipiktinę – esą niekas tokiomis paslaugomis nebesinaudoja, o mokėti yra priversti. Paslaugų tiekėjai aiškina ir taip dirbantys nuostolingai, o nesinaudojančius skatina atidžiai skaityti sąskaitas ir mokesčio atsisakyti.
Gyventojai, nesinaudojantys komunalinėmis TV antenomis, neturi už jas mokėti mėnesinio mokesčio.
Gyventojai, nesinaudojantys komunalinėmis TV antenomis, neturi už jas mokėti mėnesinio mokesčio. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Antena Mokesčiai

Senesnių namų stogus „puošiančios“ komunalinės antenos – sovietinis reliktas, tačiau už galimybę žiūrėti televizorių kai kurie miestiečiai iš įpratimo vis dar moka mokesčius.

„Daugelis žmonių, matyt, nežino ir vis dar moka už tas antenas dešimtmečiais, nors naudotis iš esmės nebėra kuo. Įdomu, kam tai naudinga. Suma nėra didelė – 2 Lt 2 ct kiekvieną mėnesį, tačiau sudėjus visus mokančius tikriausiai nemažai išeina“, – pasakojo vilnietis Rimantas, nepanoręs skelbti savo pavardės.

Anot vyriškio, gyvenančio Žirmūnuose, visiškai neaišku, kokiu teisiniu pagrindu toks mokestis yra skaičiuojamas, mat gyventojai niekada nepasirašinėjo jokių sutarčių ir antenų neprašė.

„Yra žmonių, kurie paslaugomis naudojasi. Tie, kurie nori, gali paslaugos atsisakyti, mokesčio tikrai niekas nebeskaičiuos“, – tikino namus administruojančios bendrovės „Šnipiškių ūkis“ buhalterė, nepanorusi prisistatyti.

Dirba nuostolingai

Iš gyventojų surinktus mokesčius už komunalines antenas „Šnipiškių ūkis“ perveda antenas prižiūrinčiai G.Liugos individualiai įmonei. Pastaroji esą paslaugą atjungia, jei yra toks gyventojų pageidavimas.

Yra žmonių, kurie paslaugomis naudojasi. Tie, kurie nori, gali paslaugos atsisakyti, mokesčio tikrai niekas nebeskaičiuos. Tikino namus administruojančios bendrovės „Šnipiškių ūkis“ buhalterė, nepanorusi prisistatyti.

„Pagrindiniai mūsų klientai – pensininkai. Kiekviename name yra po 5-6 besinaudojančius antena. Žmonės vadovaujasi emocijomis, tačiau neskaito sąskaitų ir iš įpratimo moka mokestį, nors gali jo atsisakyti. Pakanka mums paskambinti, mes net netikriname ar žmonės paslauga naudojasi“, – sakė įmonės savininkas Gediminas Liuga. Pasak pašnekovo, įmonė ruošiasi trauktis iš verslo, nes komunalinės antenos masiškai vagiamos. „Viena antena kainuoja apie 100 Lt. Paskaičiuokite kiek reikia klientų, kad surinktume tokią sumą. Parodyčiau buhalterinius popierius, paklaustumėte, kodėl mes apskritai dar dirbame“, – aiškino G.Liuga.

Individualioje įmonėje šiuo metu dirba 3 darbuotojai, todėl esą patikrinti, kas paslauga naudojasi, nėra jokios galimybės.

Turi spręsti gyventojai

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), atsakinga už komunikacinių tinklų priežiūrą situacijoje įžvelgia kitą problemą. Komunalinės antenos – paveldėtas turtas, jų statybos iki pat 2005-ųjų nereguliavo jokios taisyklės, jų eksploatacijai nereikia jokių sutarčių, kokybės patikrinti taip pat nėra kaip.

„Antenos traktuojamos kaip bendras namo savininkų turtas, todėl ar jų reikia, turėtų apsispręsti bendrija ar namą administruojanti įmonė, atstovaujanti gyventojams“ , – dėstė RRT Teisės taikymo skyriaus vedėjas Vygantas Vaitkus.

Pasak pašnekovo, gyventojai turėtų organizuotis ir pakovoti už savo teises, nes RRT padėti ir kištis į gyventojų turto valdymo reikalus negali.

Piktnaudžiavo bendrijos

Mokesčiais už komunalines antenas ir gyventojų neatidumu, pasak Vilniaus daugiabučių namų bendrijų asociacijos prezidento Juozo Antanaičio, anksčiau naudojosi didesnės bendrijos. „Teko susidurti su tokiais atvejais, pajamos būdavo įforminamos kaip neplanuotos. Čia istorija labai panaši kaip buvo ir dar kai kur tebėra su radijo tašku – beveik visur įvadai užtinkuoti, tačiau žmonės moka mokestį už jų eksploataciją“, – sakė J.Antanaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?