2022 10 01

Antra sustiprinančia doze nuo koronaviruso kol kas pasiskiepijo per 3 tūkst. gyventojų

Antra sustiprinančia doze nuo koronaviro kol kas Lietuvoje pasiskiepijo 3048 gyventojai, nurodo Sveikatos apsaugos ministerija (SAM). Kaip BNS sakė ministro atstovas Tomas Bagdonas, „atsiradus galimybei skiepytis adaptuotomis vakcinomis ir atėjus šaltajam sezonui, skiepijasi ir skiepysis vis daugiau gyventojų“.
Vakcinavimas Kauno „Akropolyje“
Vakcinavimas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Vasaros sezonu vakcinacija vyko vangiai“, – teigė jis.

SAM duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 93,6 tūkst. „Pfizer“ ir 6,6 tūkst. „Spikevax” omikron BA.1 potipiui pritaikytų vakcinų dozių.

Taip pat šalyje yra 40,3 tūkst. „Pfizer“ omikron BA.4 ir BA.5 potipiams pritaikytų dozių. Kaip niurodė T.Bagdonas, jos skiepijimo vietas turėtų pasiekti kitą savaitę, o žmonės jomis turėtų būti pradėti skiepyti dar kitą savaitę.

Paklaustas, ar žmonės galės pasirinkti, kokią sustiprinančią vakciną norėtų gauti, ministro atstovas teigė, jog „bus galima registruotis adaptuotai, o ne konkrečiai vakcinai“.

„Negalima nuspėti, kurios adaptuotos vakcinos užtikrins geriausią apsaugą, nes negalime numatyti, kokie viruso variantai atsiras ir cirkuliuos vėliau rudenį ar žiemą“, – kalbėjo T.Bagdonas.

„Visos patvirtintos adaptuotos vakcinos yra tinkamos gyventojų vakcinacijai sustiprinančiąja doze. (…) Jei kils papildomų klausimų, SAM rekomenduoja tartis su šeimos gydytojais“, – pridūrė jis.

SAM duomenimis, bent viena vakcinos doze pasiskiepijo 70 proc. gyventojų, o pirma sustiprinančiąja – 33,6 proc. žmonių.

Pirmą sustiprinančiąją dozę gali gauti visi vyresni nei 12 metų žmonės.

Tuo metu antrąją – visi pilnamečiai gyventojai, tačiau pirmenybė teikiama vyresnio amžiaus žmonėms ir tiems, kam kyla didesnė rizika sunkiai sirgti šia infekcine liga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis