Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektu Vyriausybė siūlė atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Tačiau Seimas sausio pabaigoje po pateikimo jį atmetė ir grąžino iniciatoriams tobulinti.
Tokiam reglamentavimui nepritarė ir kai kurie valdančiosios koalicijos atstovai. Tai sukėlė tam tikrų įtampų.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas tuokart aiškino, kad siūlymu apmokestinti automobilius sprendė Laisvės partijos deleguoto susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio kuruojamo sektoriaus problemą.
Kartu jis teigė, kad dabar sprendimų siūlymai – Susisiekimo ministerijos rankose.
Peržiūrėti tikisi per šią sesiją
S.Gentvilo teigimu, Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas yra peržiūros stadijoje.
„Vyriausybės kanceliarijoje peržiūrime šitą projektą ir kadangi jis turi būti suderintas su Darnaus judumo fondu – tai yra jo paskirstymo tvarka, tai šiuo metu peržiūrime“, – aiškino aplinkos ministras.
S.Gentvilas mano, kad įstatymo projektas bus revizuotas Seimo pavasario sesijos metu.
Klausiamas, kas gali keistis nuo pirminio projekto, aplinkos ministras sakė, kad šia tema neturintis ką pasakyti.
Savo ruožtu jis pasakojo apie elektromobiliams patvirtintą paramą.
„Daug daug milijonų skyrėme, tai dabar kviečiame pasikeisti automobilius. Pakeitėme STR – padaugės elektromobilių įkrovimo stočių, bus paramos elektromobilių įkrovimo stotelėms rudeniop. Tai paramos keistis automobilius bus tikrai daug. O dėl taršos mokesčių – dar vyksta diskusija“, – nurodė ministras.
S.Gentvilas akcentavo, kad reikia išlipti iš automobilių. Jis minėjo, kad Tarptautinė energetikos agentūra parengė 10 priemonių planą, kaip „parodyti užpakalį V.Putinui ir jo naftai“.