Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 03 07

Apklausa: daugiau kaip trečdalis rūkančių gyventojų cigarečių yra pirkę nelegaliai

34 proc. rūkančiųjų per paskutinius 6 mėnesius cigaretes yra pirkę iš asmenų, prekiaujančių atvežtinėmis cigaretėmis. Tai paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausa atlikta š.m. sausio 13 - 23 dienomis, apklausta 936 18 – 74 m. nuolatinių Lietuvos gyventojų.
Cigaretės
Cigaretės / „Scanpix“ nuotr.

Apklausos metu rūkančiųjų Lietuvos gyventojų buvo klausiama, kuriose vietose jie yra pirkę cigaretes per paskutinius 6 mėnesius. Apklausos duomenimis 78 proc. cigaretes yra pirkę maisto prekių parduotuvėje/prekybos centre, 37 proc. kioske, 34 proc. iš kitų asmenų, prekiaujančių atvežtinėmis cigaretėmis, 20 proc. per asmeninius ryšius, 17 proc. turguje iš privačių asmenų. Kiek rečiau apklaustieji nurodė, kad pirko cigaretes turgaus kioske (10 proc.), kavinėje, bare, restorane (8 proc.), tabako parduotuvėje (8 proc.).

„Mes nuolatos tiriame Lietuvos gyventojų pirkimo elgseną įvairiose srityse. Ši apklausa nustebino, kad nemaža dalis rūkančiųjų Lietuvos gyventojų per paskutinius 6 mėnesius cigaretes yra pirkę ir iš nelegalių šaltinių“, – apklausos duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Apklausos duomenimis rūko, beveik kas trečias (31 proc.) 18–74 metų respondentas. 68 proc. nurodė, kad nerūko. Daugiau rūkančiųjų yra tarp vyrų, 25–34 metų amžiaus respondentų, asmenų, įgijusių bendrąjį vidurinį išsimokslinimą bei tarp žmonių turinčių mažiausią perkamąją galią (iki 600 Lt) bei bedarbių. Nerūkančiųjų yra daugiau tarp moterų bei vyriausio amžiaus asmenų (65–74 metų).
 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos