Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 09 02

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Atliekų vežimas“ etapą

Aplinkos apsaugos departamentas, siekdamas atliekų vežėjų pažeidimų prevencijos ir efektyvesnės kontrolės, jau antrą kartą šiais metais organizuoja akciją „Atliekų vežimas“, vyksiančią visą rugsėjį. Rugsėjo 2 d. Aplinkos apsaugos departamento Vilniaus rajono aplinkos apsaugos inspekcijos pareigūnai atliko patikrinimus ir nustatė du atliekų vežimo pažeidimus, rašoma pranešime spaudai.
/ Aplinkos apsaugos departamento nuotr.

Viena atliekas vežanti įmonė netinkamai užpildė atliekų vežimo dokumentus. Už tai įmonei gresia bauda nuo 1400 iki 3000 eurų, atsakingam už atliekų vežimą asmeniui numatoma bauda nuo 300 iki 600 eurų.

Kitai atliekų vežimo įmonei, nepateikusiai jokių atliekų gabenimo dokumentų, gresia bauda nuo 1400 iki 3000 eurų, atsakingam už atliekų vežimą asmeniui teks susimokėti nuo 700 iki 1400 eurų.

Prevenciniai tarpvalstybinių ir vietinių atliekų vežimo keliuose patikrinimai vyks iki rugsėjo 30 d. Kad užkardytų atliekų vežimą nesilaikant teisės aktų reikalavimų, aplinkosaugos pareigūnai tikrins transporto priemones, vežančias atliekas.

Ir per akciją, ir per įprastinius patikrinimus aplinkosaugininkai tikrina, ar atliekos vežamos pagal teisės aktuose reglamentuojamą tvarką, taip pat, ar atliekų vežėjas turi atliekų vežimą lydinčius dokumentus, oficialų vežėjo statusą ir moka mokesčius.

„Pirmasis akcijos „Atliekų vežimas“ etapas vyko šių metų kovą. Tada aplinkosaugos pareigūnai šalyje surengė 71 reidą ir patikrino 603 transporto priemones, iš kurių 4 vykdė tarpvalstybinius ir

107 vietinius atliekų vežimus. Per akciją buvo nustatyti 23 pažeidimai“, – primena Atliekų tvarkymo kontrolės skyriaus vedėja Jurgita Malskaitienė.

Kaip teigia aplinkosaugininkė, akcija itin svarbi nusižengimų prevencijai: „Mūsų tikslas – ne tik bausti ar užkirsti kelią galimiems pažeidimams, bet ir skatinti laikytis aplinkos apsaugos įstatymų. Kovo duomenys rodo, kad prevencija duoda rezultatų, ir tikimės, kad jie tik gerės.“

Siekdami kuo efektyviau užkardyti galimus pažeidimus, aplinkosaugininkai bendradarbiaus su Lietuvos transporto saugos administracijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojais.

J.Malskaitienė primena, kad, vežant atliekas Lietuvos Respublikos teritorijoje, privaloma turėti lydraštį. Šis dokumentas formuojamas Vieningoje gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinėje sistemoje (GPAIS) ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki planuojamo atliekų vežimo. Atliekos negali būti vežamos, kol lydraštis neturi būsenos „vykdomas vežimas“.

„Vežėjai, gabenantys atliekas, turi atsižvelgti į pagrindinius reikalavimus – krovinio svoris turi atitikti gabenimo dokumentuose nurodytą svorį, vežamas krovinys turi atitikti vežimo važtaraštyje ir GPAIS lydraštyje nurodytą informaciją, krovinio dokumentai turi būti užpildyti tvarkingai“, – teigia J.Malskaitienė.

Už atliekų vežimo reikalavimų pažeidimus rašomi protokolai ir skiriamos baudos. Administracinių nusižengimų kodeksas už pažeidimus numato baudą nuo 30 iki 4 100 eurų. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymas už pažeidimus numato baudą nuo 150 iki 30 000 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų