Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tikrai aplinkos ministras ketina uždrausti registruoti senus automobilius?

Internautai atkapstė dar prieš kelerius metus paskelbtą reportažą, kurio pagrindinis veikėjas – aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Jį atradę pradėjo gąsdinti, esą senos mašinos greitai išvis nebebus registruojamos. Tačiau, kaip 15min patikino ministro patarėja, jis to nėra teigęs, nors taršiausių automobilių skaičiaus mažinimas keliuose ir yra prioritetas.
Aplinkos ministras S.Gentvilas/15min koliažas
Aplinkos ministras S.Gentvilas/15min koliažas

Savininkams – metas taupyti?

Lietuviams užkliuvo sena naujiena, kurios pavadinimas skelbia: „Savininkai turėtų sunerimti: seni automobiliai nebebus registruojami?“. Vienas vyras, pasidalijęs straipsnio nuotrauka, pasiūlė sekėjams „pradėti taupyti“.

Ekrano nuotrauka iš „Facebook“
Ekrano nuotrauka iš „Facebook“

Iš nuotraukos matyti ir tai, kad publikacija buvo paskelbta dar 2022 m. rugpjūčio 5 d. portale diena.lt.

Patį straipsnį taip pat galima rasti portale. Jis tėra transkribuotas LNK reportažas.

„Senesnių nei 12 metų automobilių savininkai turėtų sunerimti. Valdžia po kelerių metų tokių senų automobilių keliuose norėtų nebematyti“, – cituojamas LNK reportažas.

Pateikiamas ir aplinkos ministro S.Gentvilo komentaras, kad Euro 4 taršos standartą atitinkantys automobiliai neva bus išstumiami iš Lietuvos kelių: „Numatyta priemonių, kurios galbūt sunkins registraciją, bus sunkiau praeiti techninę apžiūrą arba taršūs automobiliai iš vis nebūtų registruojami.“

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Simonas Gentvilas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Simonas Gentvilas

Publikacijoje taip pat pažymima, kad vis dėlto ministras nežada Euro 4 taršos standarto ir dar senesnių automobilių visiškai uždrausti.

Cituojamame LNK reportaže jis taip pat patikslina, kad „kalbam apie netvarkingų, senų, Euro standartų neatitinkančių automobilių neregistravimą ir neišleidimą į eismą.

Ministras senų mašinų neuždraus

Aplinkos ministro patarėja Aistė Žilinskienė 15min patikino, kad Aplinkos ministerija ir jos vadovas nesiūlė uždrausti registruoti 12 metų ir senesnes transporto priemones. Šiuo metu toks draudimas neplanuojamas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aistė Žilinskienė
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aistė Žilinskienė

„Tinkamai techniškai prižiūrimi 12 metų senumo automobiliai, kurie dabar atitinka Euro 5 standartą, gali būti sąlyginai mažai taršūs ir teisėtai dalyvauti viešajame eisme.

Siekiama prioritetą skirti mažinti taršiausių automobilių skaičių keliuose, t. y. pašalinti iš dalyvavimo viešajame eisme taršias ir techniškai netvarkingas transporto priemones, kurių kontrolei stiprinti nuo šių metų pradžios įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimai“, – 15min teigė ji.

„Svarbu pažymėti, kad Euro 4 transporto priemonės 2027 m. bus 16 metų ir senesnės. Siekis mažinti šios ir žemesnių klasių automobilių naudojimą pagrįstas taršos skirtumu, palyginti su naujesniu Euro standartų automobiliais.

Pvz., dyzelinu varomų Euro 4 standarto automobilių išmetamas kietųjų dalelių kiekis yra kelis kartus didesnis nei dyzelinu varomų Euro 5 standarto su gamintojo jau įrengtu kietųjų dalelių filtru“, – atsakyme 15min rašė A.Žilinskienė.

Jos teigimu, Euro 4 automobilių taršos skirtumą patvirtina 2021 m. Vilniuje atlikti transporto priemonių taršos nuotoliniai matavimai.

Šio tyrimo rezultatai, be kita ko, parodė, kad Vilniuje šio standarto ir senesni automobiliai yra taršesni nei atitinkamo amžiaus automobiliai, važinėjantys kituose Europos miestuose. Tai siejama su Lietuvoje galimai nepakankama nuolatine transporto priemonių priežiūra.

Kaip nurodė A.Žilinskienė, transporto priemonių registracijai nuo 2022 m. papildomi aplinkosauginiai apribojimai nenustatyti, todėl šiuo aspektu registracija neturėjo tapti sudėtingesnė.

„Pažymėtina, kad pagal Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą registruojant transporto priemonę taikomas registracijos mokesčio dydis kasmet indeksuojamas, atsižvelgiant į vartotojų kainų indeksą.

Šis indeksavimas iš esmės neapsunkina transporto priemonės registracijos, o tik automatiškai koreguoja mokesčio dydį pagal dabartinę ekonominę situaciją“, – 15min teigė ministro atstovė.

15min verdiktas: trūksta konteksto. Aplinkos ministro S.Gentvilo teiginiai yra išimami iš konteksto. Ministro patarėja 15min patikino, kad jis anksčiau nesiūlė uždrausti registruoti 12 metų ir senesnes transporto priemones ir šiuo metu tokio draudimo neplanuoja.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai