Susidomėjo uždarbiu
Vienas vyras savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo portalo „Made in Vilnius“ straipsnio ekrano nuotraukomis ir pradėjo skaičiuoti, kiek uždirba atvykę vairuotojai.
„Globalistų planas baltosios rasės sunaikinimas vyksta pilnu pajėgumu... Kaip skelbia spauda vieno Ganos piliečio apgyvendinimas Vilniuje ir jo darbo užmokestis įmonei kainuoja nuo 3 iki 5000 eur./mėn...
Čia panašu tik graži medios pasaka, kad už 4000 eur. darbo vietos kainą neina rasti vietinių vairuotojų ir kitų darbuotojų...
Kas su migrantais vyksta Prancūzijoje turbūt jau visi matėt... (kalba netaisyta – red. past.)“
Vienoje iš nuotraukų, kuria pasidalijo vyras, apibraukta ir citata: „Įdarbinti užsienietį įmonei atsieina 3-5 tūkst. eurų“.
Tačiau iš Ganos atvykusių vairuotojų algos toli gražu nesiekia 3-5 tūkst. eurų. Be to, jų išlaikymas per mėnesį tiek įmonei irgi nekainuoja.
Išskirtinių atlyginimų negauna
Bendrovės „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus 15min patikino, kad į Lietuvą atvykę dirbti Ganos piliečiai neuždirba daugiau už vietos vairuotojus.
„Pas mus yra numatyti tie įkainiai ir kitomis sąlygomis mes negalime jų priimti – nei pigiau, nei brangiau. Yra darbo apmokėjimo sistema, kurioje numatytas valandinis įkainis, yra numatytas atlygio koeficientas už kokybiškai atliktą darbą. Vairuotojas, kuris dirba tvarkingai, jis gauna ir pagrindinį atlyginimą, ir priedą prie atlyginimo“, – 15min pasakojo V.Dapkus.
„Neatskaičius mokesčių – šiek tiek daugiau nei 10 eurų už valandą. Jie gauna apie 1 100 eurų už 167 valandas, į rankas“, – paprašius patikslinti atsakė bendrovės vadovas.
Jo teigimu, vairuotojams taip pat sumokama už šventines dienas bei naktines darbo valandas.
„Jokio išskirtinumo nėra. Ar čia dirba lietuvis, ar lenkas, ar pilietis iš Ganos. Visiems yra vienodai apmokama“, – teigė jis.
Apmoka pragyvenimą
Kaip pasakojo bendrovės vadovas, už skrydžius iš Ganos į Vilnių bei jų apgyvendinimą sumoka pati įmonė.
„Mes surandame tą pilietį, atskraidiname čia, į Vilnių. Skirtingos būna ir bilietų kainos, kur mes juos gaunam, kur jie skrenda, ar į Vilnių, ar su kokiais persėdimais, nes tiesioginio skrydžio nėra. Tai daug niuansų, o jų (vairuotojų – red. past.) pas mus nemažai.
Mes kol kas jiems suteikiam visą išlaikymą, nes jie neturi nei ką valgyti, nei kur gyventi. Mes renkame sau darbuotojus. Ir, jeigu jie mums reikalingi, mes turime jais rūpintis“, – kalbėjo V.Dapkus.
Jis neslėpė, kad pirmus darbuotojus atsivežti buvo labai sunku: „Kol mes juos įdarbinome... Tai buvo tikrai kančia, o dabar jau keliai praminti.“
Lietuviai dirbti nesiveržia
Pasak bendrovės vadovo, šios iniciatyvos imtasi dėl to, kad lietuvių vairuotojų rasti paprasčiausiai nepavyksta, o pagrindinė priežastis – pandemija.
„Mes šiandien susiduriame su ta problema, kad nėra vairuotojų, ir mes bandome ją taip spręsti. Iki pandemijos neturėjome problemų ir buvo viskas tvarkoj.
Problema atsirado, kai prasidėjo pandemija. Dalis vairuotojų tapo nereikalingi, mes minimalias išmokas kažkiek mokėjom, bandėm išlaikyti, bet paskui jie keitė profesijas. Kažkas į tolimuosius reisus išvažiavo, kažkas statybas pasirinko, kažkas dar ką kitą ir paskui juos susigrąžinti buvo labai sunku.“
Šiuo metu bendrovėje jau dirba 26 atvykėliai iš Ganos. Vieni jų jau vairuoja, kiti dar pratinasi.
„Kol kas, manau, sustosime su jų darbinimu. Laukiame pratęsimo su Vilniaus miesto savivaldybe ir tuomet žiūrėsime pagal poreikį“, – aiškino V.Dapkus.
„Transrevis“ pagal dabartinę sutartį su Vilniaus miesto savivaldybe keleivius vežioja jau 7 metus. Balandžio pabaigoje sutartis nustos galioti, tačiau ji gali būti pratęsta dar trejiems metams. Tad bendrovė teigia laukianti pratęsimo.
15min verdiktas: trūksta konteksto. Kaip teigė iš Ganos atvykusius darbuotojus įdarbinusios bendrovės vadovas, jie už lietuvius daugiau neuždirba. Kadangi įmonei po pandemijos nepavyksta rasti darbuotojų, jie nusprendė įdarbinti Ganos piliečius, o jiems tik atvykus – sumokėti už dokumentų tvarkymą ir pragyvenimą.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.