Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 07 28

Artėjant mokslo metams Šiaulių mokyklose diegiama nauja valdymo struktūra

Šiauliuose neseniai pasklidęs gandas, kad jau miesto mokyklose mažinami direktorių pavaduotojų etatai – lieka tik po vieną, nepasitvirtino. Tiesiog ne tik Šiaulių gimnazijos, bet ir kai kurios progimnazijos diegia naują valdymo struktūrą – mažina direktoriaus pavaduotojų skaičių ir steigia skyrių vedėjų etatus.
Dainų progimnazijoje diegiama nauja valdymo struktūra: vienas direktoriaus pavaduotojas ir keli skyrių vedėjai.
Dainų progimnazijoje diegiama nauja valdymo struktūra: vienas direktoriaus pavaduotojas ir keli skyrių vedėjai. / Vadimo Simutkino nuotr.

Nauja valdymo struktūra – stabiliai mokyklai

Diegti naujos valdymo struktūros vienoje iš didžiausių miesto progimnazijų – Dainų – nebuvo skubama, tik nuo ateinančio rugsėjo čia vietoj dviejų direktoriaus pavaduotojų liks vienas, bet atsiras trys skyriai – pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir neformaliojo švietimo bei, suprantama, ir trys šių skyrių vedėjai.

„Stebėjome, kokia situacija, ar progimnazijoje nesumažės mokinių ir klasių skaičiai, ar  pajėgsime finansiškai tokią struktūrą išlaikyti, nes kitaip ši nauja struktūra nebūtų veiksminga. Tačiau kadangi stabiliai laikomės, nusprendėme, kad galime pereiti prie naujos struktūros“, – sako Dainų progimnazijos direktorius Viktoras Varanavičius.

Progimnazijos stabilumą direktorius regi tame, kad jau čia suformuotos keturios pirmosios klasės, o tai reiškia galimybę šiai mokymo įstaigai išsilaikyti kelerius metus, taip pat, kad mokykloje per pastaruosius dvejus metus yra ypač daug miesto, šalies olimpiadų nugalėtojų.

„Tai rodo, kad reikia siekti dar didesnių tikslų ir didinti pajėgumus, kurie pagelbėtų mokytojams jų darbe. O kaip tik to mes ir tikimės pertvarkę valdymo struktūrą pagal naują modelį“, – sako V. Varanavičius.

Senoji struktūra – išsklaidyta atsakomybė

Stasio Šalkauskio gimnazijoje šis valdymo struktūros modelis – vienas pavaduotojas ir skyrių vedėjai – jau naudojamas palyginti seniai, tai yra, penkerius metus, nes gimnazija dalyvavo naujojo valdymo struktūros eksperimente.

Gimnazijos direktorė Zina Žuklijienė sako jau galinti daryti apibendrinimus: nors dėl įsteigtų skyrių valdymo aparatas iš esmės nelabai ir sumažėja, tačiau jis yra kokybiškai geresnis.

„Pagal senąjį valdymo modelį, direktoriaus pavaduotojai būdavo atsakingi už tam tikrą klasių grupę, už daug dalykų, bet tai buvo gana išsklaidyta atsakomybė, nes daugeliu atvejų jų funkcijos dubliuodavosi, – aiškina direktorė. – Pertvarkius struktūrą likęs vienas pavaduotojas gali direktorių bet kuriais klausimais pavaduoti, o skyrių vedėjai labai gerai pažįsta mokytojus, gali jiems suteikti pagalbą metodikos, programų klausimais, užtikrinti ugdymo tęstinumą.“

Išvengiama funkcijų  dubliavimosi

Dabar šioje gimnazijoje vieninteliam direktoriaus pavaduotojui ugdymui yra pavaldūs trys skyriai: kalbų ir socialinių mokslų ugdymo, matematikos ir gamtos mokslų, technologijų, menų ir kūno kultūros ugdymo, neformaliojo švietimo ir pagalbos skyrius. Šiems skyriams yra pavaldūs poskyriai –  biblioteka, pagalbos ir klasių kuravimo. O gimnazijos direktorius tiesiogiai vadovauja ugdymo aprūpinimo skyriui ir buhalterijai. 

Z. Žuklijienė sako, kad tai padeda ne tik išvengti funkcijų, veiklos dubliavimosi, bet ir leidžia darbuotojams būti pavaldiems ne keliems, o tik vienam viršininkui. Jau nebebūna taip, kad vienas pavaduotojas tam pačiam darbuotojui duotų vienokius, kitas pavaduotojas – kitokius nurodymus.

„Esu šio modelio šalininkė ir man nesinorėtų grįžti prie to, kas buvo. Ypač po to, kai mes ilgai aiškinomės, analizavome, ką reikia daryti, kiek yra (dabar jau galiu pasakyti – buvo) funkcijų dubliavimosi, kai jau pasiektas akivaizdus rezultatas, – teigia direktorė. – Todėl ir kitoms mokykloms šį modelį galiu rekomenduoti, juolab kad dabar jį įdiegti galima ir savarankiškai, nes yra pakankamai literatūros ir patirties.“

S. Šalkauskio gimnazijos direktorė Z. Žuklijienė tik gailisi, kad Lietuvoje kažkodėl pamirštas kitas, beveik tuo pačiu metu kai kuriose mokyklose pradėtas vykdyti, eksperimentas – mokytojų darbo apmokėjimo, kuris taip pat paprastesnis ir aiškesnis už vis dar gyvuojančią tradicinę valandinę apmokėjimo sistemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos