„Sutvirtinsime upės krantines įrengdami visiškai naują apšviestą vidurinę terasą su pėsčiųjų ir dviračių takais, kurių nepasieks ledonešis, todėl jais galima bus naudotis ir žiemą. Krantinėse įrengsime želdynus, rekreacinę infrastruktūrą, kuri bus pritaikyta kokybiškam poilsiui prie pat vandens: apžvalgos, pramogų ir renginių terasas, nusileidimus prie upės pabraidyti, vietas prišvartuoti pontonines prieplaukas ar laivus, - ir gyvenimas prie Neries atsigaus“, - sako Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Šiuo metu Neries krantinių būklė itin prasta, nes jos buvo įrengtos daugiau kaip prieš 40 metų, ir nuo to laiko neremontuotos: nusidėvėjo gelžbetoninės konstrukcijos, skurdi jų architektūrinė išraiška, vakarais krantinėje tamsu, - visa tai vilniečiams nesudaro darnaus kraštovaizdžio įspūdžio.
Krantines būtina pertvarkyti iš esmės ir pritaikyti viešąsias erdves poilsiui bei pramogoms. 2014 metais buvo atlikta išsami krantinės konstrukcijų nuo Karaliaus Mindaugo tilto iki Liubarto tilto būklės ekspertizė. Jos išvados buvo svarbios rengiant krantinių rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus: buvo įvertintas upės sraunumas, aukštas ledonešis, aukščiausias prognozuojamas potvynių lygis, suplanuota sutvarkyti erozijos paveiktus šlaitus, sutvirtinti ir apsaugoti žemutines terasas, kad 4,5 km ruože, vidurinėse krantinės terasose galima būtų įrengti apšviestas poilsio erdves.
Dviratininkai galės džiaugtis nauja magistraline dviračių trasa, kuri nenutrūks ir tęsis palei Nerį nuo Geležinio Vilko iki Žvejų gatvės, bei jungsis su Konstitucijos prospekto, Žvejų, Šeimyniškių ir Rinktinės gatvių dviračių trasomis.
Planuojama, kad pirmajam Neries krantinės atnaujinimo etapui prireiks 5,8 mln. eurų, visiems keturiems etapams - apie 22 mln. eurų. Didžiąją dalį reikalingų lėšų planuojama gauti iš ES struktūrinių fondų, jau ruošiamasi rengti paraiškas.