2020 01 29

Aukščiausiasis Teismas nenagrinės „LG Cargo“ skundo dėl 30 mln. eurų vagonų konkurso

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) nenagrinės valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir jos antrinės įmonės „LG Cargo“ skundo dėl joms nepalankaus žemesnės instancijos teismų sprendimo nutraukti daugiau nei 30 mln. eurų vertės krovininių vagonų pirkimo konkursą.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat prašė sustabdyti skundžiamos nutarties vykdymą ir bylos nagrinėjimą bei kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą (ESTT) dėl prejudicinio sprendimo priėmimo, tačiau LAT bendrovių kasacinį skundą atsisakė priimti.

„Kasacinio skundo argumentais nepagrindžiama, jog teismai netinkamai taikė ir pažeidė skunde nurodytas teisės normas, nukrypo nuo ESTT ir Lietuvos Aukščiausiojo Teismo suformuotos teisės taikymo ir aiškinimo praktikos ir kad dėl to galėjo būti neteisingai išspręsta byla“, – rašoma sausio 28 dieną priimtoje LAT nutartyje.

Joje taip pat pabrėžiama, kad kasaciniame skunde nenurodyta teisės problema, kuri turėtų esminę reikšmę teisės aiškinimo ir taikymo vienodinimui, teismo precedento suformavimui.

„Dėl nurodytų priežasčių konstatuotina, kad kasaciniame skunde nekeliama tokių teisės klausimų, kurie atitiktų Civilinio proceso kodekse nurodytus bylos peržiūrėjimo kasacine tvarka pagrindus, todėl paduotą kasacinį skundą priimti atsisakytina“, – nurodė LAT.

Lietuvos apeliacinis teismas pernai gruodžio 19 dieną paliko galioti spalį Vilniaus apygardos teismo priimtą sprendimą, kuriuo „LG Cargo“ nurodyta nutraukti daugiau nei 30 mln. eurų vertės neviešai skelbtą krovininių vagonų pirkimo konkursą. Anot Vilniaus apygardos teismo, konkursas turėjo būti viešas, nes „LG Cargo“ turi būti laikoma perkančiąja organizacija.

Į teismą dėl krovininių vagonų pirkimo konkurso kreipėsi Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Baltija“. Ji taip pat teismuose ginčija ir „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių dalių konkursą – Apeliacinis teismas sausio 24 dieną konstatavo, kad šis neviešas konkursas taip pat turėtų būti nutrauktas.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pernai birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „Geležinkelių tiesimo centras“ (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų