Į 15min redakciją kreipėsi Rūta, paprašiusi pasidomėti tvarka Kauno viešajame transporte ir vairuotojų elgesiu su keleiviais.
„Galbūt yra kažkokios taisyklės, kurių nežinojimas lėmė tokią situacijos baigtį“, – spėliojo moteris.
Jos dukra įlipo į 23-uoju numeriu pažymėtą autobusą (maršrutas Rokai–Domeikava) ir ketino nusipirkti bilietėlį – padavė 5 eurus, tačiau iš vairuotojo neva išgirdo šiurkštų atsakymą, kad jis nesiruošia duoti grąžos, ir reikalavimą išlipti.
„Cituoju: „Aš tau neieškosiu grąžos, neturiu tam laiko. Arba duodi 50 ct, arba tuoj pat lipi lauk.“ Mergaitė dar bandė surasti smulkesnių pinigų, tačiau jų neradus, buvo išlaipinta iš autobuso kitoje stotelėje. Dėl to dukra liko išgąsdinta, pasimetusi ir patyrusi šoką. Ji bijojo lipti į kitą autobusą, tad kvietėme taksi, jog saugiai grįžtų namo. Labai įdomu būtų žinoti, kokią teisę vairuotojas turi išmesti lauk 12 metų vaiką iš autobuso vien dėl nepatikusios pinigų kupiūros dydžio?“ – stebėjosi Rūta, patikslinusi, kad vairuotojas kalbėjo pakeltu tonu ir išreiškė reikalavimą tuoj pat išlipti iš autobuso – vaikui tai atrodė grėsmingai.
Teigia, kad išlipti neliepė
„Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė, komentuodama šią situaciją 15min, atsiprašė dėl nemalonios situacijos viešajame transporte. Anot jos, buvo susisiekta su vairuotoju, incidentas išnagrinėtas.
„Pats vairuotojas patvirtino, kad grąžos keleivei neturėjo. Taip pat patikino, kad iš transporto išlipti tikrai neliepė. Vairuotojo teigimu, keleivė buvo įspėta, kad vairuotojas neturi grąžos, o dėl važiavimo be bilieto gali sulaukti nemalonumų, jei bus vykdoma keleivių kontrolė. Kitoje stotelėje keleivė išlipo“, – patikino G.Makūnaitė.
Transporto priemonių vairuotojai, anot jos, išvykdami į reisą, gauna reikalingą sumą atsiskaitymui su keleiviais, tačiau šiuo atveju vairuotojas susidūrė su smulkių pinigų trūkumu.
Būtent dėl šios priežasties neva visų keleivių yra prašoma pasiruošti reikiamą sumą bilietui be grąžos ir nepateikti stambių pinigų kupiūrų vairuotojui.
„To prašome ir mažųjų keleivių tėvelių – pasirūpinti, kad mažieji visuomet turėtų tikslią sumą bilietui. Taip išvengsime tokių nemalonių situacijų bei taupysime savo ir kitų keleivių laiką, kurį vairuotojas sugaišta stotelėje skaičiuodamas reikalingą grąžą keleiviui. Taip pat siūlome naudotis e. bilieto sistema, kuri leidžia viešojo transporto bilietą integruoti į moksleivio pažymėjimą“, – pasiūlė „Kauno autobusų“ atstovė.
Situacija, kai neturi grąžos, – reta
Tokių situacijų, kuomet vairuotojas neturi grąžos, anot jos, pasitaiko itin retai. Kauno viešajame transporte veikia išmani bilietų įsigijimo sistema, leidžianti įsigyti e. bilietą „Žiogas“ programėle arba viešojo transporto kortele. Dauguma keleivių būtent šiais būdais ir naudojasi.
Skundų dėl vairuotojų elgesio gauname daugiausiai vieną per dieną.
„Popierinius bilietus keleiviai perka retai, nes įsigydami e. bilietą gali sutaupyti – jei standartinio bilieto kaina pas vairuotoją yra 1 euras, tai e. bilieto kaina – 0,70 euro“, – palygino G.Makūnaitė.
Įdiegti viešajame transporte atsiskaitymo būdą banko kortelėmis kol kas neplanuojama – tokios galimybės įgyvendinimas labai brangus procesas.
Paklausta, ar dažnai sulaukiama skundų dėl nemalonaus vairuotojų elgesio, „Kauno autobusų“ atstovė patikino, kad retai. Dažniausiai keleiviai skundžiasi dėl maršrutų pokyčių, vėlavimų.
„Per dieną į gatves išvažiuoja apie 500 vairuotojų, skundų dėl vairuotojų elgesio gauname daugiausiai vieną per dieną“, – įvardijo G.Makūnaitė.