„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2016 06 28

Avarija pasibaigęs nelegalus skrydis aviatoriui V.Kensgailai kainuos tik porą šimtų eurų

Eksperimentinio lėktuvo VK-9 avarija, kurią vasaros pradžioje Panevėžyje patyrė pats juo skridęs orlaivio konstruktorius 82 metų Vladas Kensgaila, atskleidė aviacijos saugumo spragas ir paties legendinio aviatoriaus atsainų požiūrį. Tiesa, tik nežymiomis traumomis atsipirkęs aviatorius ir teisine prasme stipriai nenukentės – jam gresia tik mažesnė nei kelių šimtų eurų bauda.
experimental-amateur-built-aircraft-vk-9-vladas-kensgaila
V.Kensgailos eksperimentinis lėktuvas VK-9

Birželio 4 d. apie 15.35 val. Panevėžyje, pievoje prie Pilėnų gatvės nukrito lėktuvas. Iškart buvo nustatyta, kad savadarbiu lėktuvu skrido vienas pilotas, gimęs 1933 m., gyvenantis Panevėžyje.

Po įvykio dėl patirtų sužalojimų aviacijos sportininkas, aviakonstruktorius, Lietuvos ir Panevėžio miesto politinis bei visuomenės veikėjas Vladas Kensgaila buvo pristatytas į Respublikinę Panevėžio ligoninę (nors nelaimės vietoje V.Kensgaila neprarado puikios nuotaikos ir labai nenoriai gulėsi ant greitosios pagalbos neštuvų).

Garsiajam pilotui nustatytos dvi nesunkios galvos traumos – kirstinė ir muštinė žaizdos. Po medikų apžiūros aviacijos veteranas išleistas gydytis į namus.

Tačiau avarija privertė specialistus pasidomėti jos priežastimis ir aplinkybėmis.

Pažeidimų virtinė

Kaip antradienį pranešė TV3 Žinios, paaiškėjo visa puokštė V.Kensgailos padarytų pažeidimų.

Pirmiausia, garbaus amžiaus panevėžietis jau 11 metų neturi teisės pilotuoti lėktuvų.

V.Kensgaila taip pat nėra gavęs privalomo sveikatos pažymėjimo.

Įvykio liudininkės Beatričės Narbutaitės nuotr./Įvykio vietoje
Įvykio liudininkės Beatričės Narbutaitės nuotr./Įvykio vietoje

Kitas pažeidimas – buvęs pilotas nebuvo atlikęs privalomosios kvalifikacijos patikros.

TV3 Žinių duomenimis, V.Kensgaila nesugebėjo pateikti tikrintojams net orlaivio dokumentų.

Galų gale, paaiškėjo, kad V.Kensgaila apskritai neteisėtai laikė savąjį lėktuvą kariniame Pajuosčio aerodrome.

„Pakilti jam niekas neleido, kadangi aerodromas yra nenaudojamas, tik saugomas krašto apsaugos“, – kalbėjo asociacijos „Jungtinės Pajuosčio pajėgos“ vadovas Bronius Zaronskis. B.Zaronskis yra paskirtas V.Kensgailos lėktuvo bandytoju. Jei norėjo skristi, orlaivio konstruktorius galėjo įsiprašyti į VK-9 kabiną tik kaip keleivis.

TV3 Žinių teigimu, senoliui „susuko galvą“ ir sukėlė norą žūtbūt pačiam kilti į dangų bręstantis planas šį eksperimentinį orlaivį netrukus perduoti į aviacijos muziejų.

„Sparnus sunku atimti“

„Žmogui sparnus sunku atimti“, – taikliai pastebėjo Panevėžio aeroklubas vadovas Laurynas Griauzdė.

Civilinės aviacijos administracija po nelegalaus avarija pasibaigusio V.Kensgailos skrydžio sustiprino Lietuvos aerodromų patikrą, kurių mūsų šalyje yra per pusšimtį.

Tačiau pats V.Kensgaila gaili būti nubaustas tik administracine tvarka, o piniginė bauda bus iki poros šimtų eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs