Apie tai, kad lėktuvu VK-9 skrido pats jo konstruktorius V.Kensgaila, naujienų portalui 15min patvirtino į įvykio vietą netrukus po incidento atvykęs Stetiškių aerodromo lakūnas ir legendinio aviatoriaus kolega Algirdas Šimoliūnas.
Pasak pašnekovo, V.Kensgaila, atrodo, smarkiau per avarinį nusileidimą nenukentėjo, bet vis tiek buvo įkalbėtas vykti su medikais į ligoninę nuodugnesniam sveikatos patikrinimui. Kokia galėjo būti avarijos priežastis, A.Šimoliūnas nenorėjo spėlioti. Anot jo, tai paaiškės po tyrimo.
V.Kensgaila (gimęs 1933 m. rugsėjo 23 d. Bikavėnuose, Šilutės rajone) yra garsios Švėkšnos bajorų Kęsgailų giminės palikuonis, pažymima svetainėje „Wikipedia“. Jis lakūnas-inžinierius, 1969 m. baigęs aviacijos mokyklą. Aviacijos įmonės konstruktorius. Lėktuvo „Lituanica“, kuriuo Atlanto vandenyną perskrido Steponas Darius ir Stasys Girėnas, replikos kūrėjas.
V.Kensgaila – aktyvus visuomenininkas ir politikas. Jis buvęs Panevėžio miesto savivaldybės tarybos (2000–2003 m., 2003–2007 m. ir 2007–2011 m.) narys, Lietuvių tautininkų sąjungos, Tėvynės Sąjungos Panevėžio miesto skyriaus narys. Žemaičių ir bajorų draugijų narys.
V.Kensgaila suprojektavo devynis aukštesnės klasės savadarbius lėktuvus, į padanges pakilo dar keliolika jo sukonstruotų smulkesnių lėktuvėlių.
V.Kensgailos pasididžiavimas: VK-9
2010 m. V.Kensgaila serijinei gamybai paruošė naują patobulintą savo projektuojamų lėktuvų versiją – aštuonvietį keleivinį lėktuvą VK-9. Modelį skraidina du 6 cilindrų varikliai. Konstruktoriaus teigimu, pagal techninius parametrus VK-9 pranašesnis už panašaus tipo lėktuvus, gaminamus amerikiečių „Cesna“, „Piper“ firmų, kuriems reikia palyginti ilgų takų, o VK-9 gali tūpti bet kokioje aikštelėje (pvz., pievoje).
VK-9 pakelia 1 toną degalų (bakus lėktuve atstoja talpyklos sparnuose). Nenutūpdamas lėktuvas gali nuskristi 2 500 km (atitinkamas amerikietiškas tokio atstumo be degalų pasipildymo įveikti negali). Maksimalus greitis – 550 km/val.