2017 03 09

Aviacijos specialistai įspėja nešviesti lazeriu į lėktuvus

Lazeriai – prietaisai, spinduliuojantys šviesą. Pirmasis lazeris buvo pademonstruotas 1960-aisiais. Nuo to laiko iki dabar lazeriai tapo prieinami eiliniam vartotojui, ypač vaikams, kaip pramoga. Deja, lazerių prieinamumas kartais tampa neatsakingo elgesio priežastimi. Viena jų – lazerio nukreipimas į dangų, taikantis į besileidžiančius lėktuvus.
Lazeris
Lazeris / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Švitinimas lazeriu yra reiškinys, sukeliantis pavojų aviacijai, konkrečiai – įgulos darbui. Jei šviečiama į lėktuvą ar skrydžių valdymo bokštą iš netoliese esančios teritorijos, tai gali sukelti laikinus arba ilgalaikius trikdžius žmogaus – lakūno arba skrydžių vadovo – sveikatai“, – galimas pasekmes paaiškina „Oro navigacijos“ Regiono skrydžių valdymo centro viršininkas Nerijus Maleckas.

Švietimas lazeriu į besileidžiantį lėktuvą gali turėti rimtų pasekmių, jei apakinami abu lėktuvo pilotai.

Švietimas lazeriu į besileidžiantį lėktuvą gali turėti rimtų pasekmių, jei apakinami abu lėktuvo pilotai.

„Supraskite teisingai, ką reiškia, jei staiga abu pilotai netenka regėjimo ir dar esant tokiai kritinei fazei kaip tūpimas. Faktiškai nutupdyti lėktuvo pilotai jau nebegali. Prieinami įsigyti lazeriai yra gana galingi ir jų poveikis yra stiprus. Elementarus lazeriukas, kuris skirtas rodyti kažką ant ekrano, aišku, yra silpnas ir tokio poveikio neturės. Tačiau šiuo metu internete galima nusipirkti pakankamai galingų lazerių, kurių poveikis būtų trumpalaikis regos sutrikdymas su visomis to pasekmėmis“, – įspėja Civilinės aviacijos administracijos Skrydžių priežiūros skyriaus vedėjas Rytis Dulinskas.

Lietuvoje ir pasaulyje vadovaujamasi praktika, kad apie švitinimą lazeriu lėktuvo pilotai praneša skrydžių vadovui, kuris informuoja policiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis