Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 02 02

Baigtas sudegusio kelto „Lisco Gloria“ tyrimas

Lietuvos saugios laivybos administracija (toliau – LSLA) ir Vokietijos federalinis jūrų avarijų tyrimų biuras (toliau – BSU) baigė bendrą tyrimą dėl gaisro, įvykusio 2010 metų rudenį keleiviniame laive „LISCO GLORIA“.
Keltas po gaisro
Gaisras kelte kilo 2010 metų spalį. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Anot Saugios laivybos administracijos pranešimo, tyrimo metu nebuvo siekiama nustatyti kieno nors kaltę ar atsakomybę. Pagrindinis atlikto tyrimo tikslas – didinti laivybos saugumą.

Gaisras laive „Lisco Gloria“ yra viena rimčiausių avarijų, įvykusių Baltijos jūroje per kelis paskutinius dešimtmečius. Ryžtingi laivo įgulos veiksmai, budrūs keleiviai, palankios oro sąlygos, greitas kranto tarnybų reagavimas, taip pat pasiaukojantys žmonių, suteikusių pagalbą įvykio vietoje, veiksmai padėjo pasiekti pagrindinį tikslą – visi laive esantys žmonės buvo sėkmingai išgelbėti.

Gaisro židinys buvo sunkvežimis su priekaba, kurioje buvo gabenama šaldyta paukštienos produkcija, tačiau gaisro priežastis nėra vienareikšmė ir neginčijama.

Tyrimo metu prieita prie išvados, kad gaisro židinys buvo sunkvežimis su priekaba, kurioje buvo gabenama šaldyta paukštienos produkcija, stovėjęs viršutiniame denyje šeštajame kelyje (dešinysis bortas) pirmoje pozicijoje. Priekabos šaldymo įrangos elektros energijos maitinimas buvo prijungtas prie laivo elektros energijos tiekimo tinklo. Labiausiai tikėtina gaisro židinio vieta – tarp sunkvežimio kabinos ir priekabos. Dėl keletą savaičių trukusio gaisro ir labai aukštos temperatūros buvo sunaikinta daugybė transporto priemonių ir laivo konstrukcijų, todėl nebuvo įmanoma prieiti prie vienareikšmės ir neginčijamos gaisro kilimo priežasties. Vis dėlto konstatuota, kad gaisro kilmė nėra susijusi su žmogiškuoju faktoriumi ir kilo dėl techninio ar elektrotechninio pobūdžio gedimo.

Anot tyrėjų, panašaus pobūdžio rimtų incidentų pasitaiko labai retai dėl nuolatinio saugios laivybos standartų tobulinimo. Visgi jiems įvykus, atsiranda vis daugiau priežasčių iš naujo peržiūrėti avarines ir saugos sistemas laive bei kranto tarnybose ir visoms suinteresuotoms pusėms kartu ieškoti sprendimų, siekiant išvengti tokių incidentų. Ši ataskaita, kuri yra intensyvaus ir daugiašalio tyrimo rezultatas, parodo visų suinteresuotų pusių įsipareigojimus mokytis iš šios avarijos aplinkybių.

Šias išvadas numatoma pristatyti Tarptautinės jūrų organizacijos Priešgaisrinės saugos pakomitetyje. Kartu su kitomis valstybėmis bus svarstoma, kokių sprendimų ir priemonių reikia imtis, kad būtų užtikrintas didesnis žmonių, laivų ir jais gabenamų krovinių saugumas.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos