Pirmuoju – pastatyta ilgiausia Lietuvoje estakada Kaunas-Klaipėda, antruoju – suprojektuotos dvi estakados kryptimis Kaunas-Palanga ir Palanga-Kaunas.
„Mūsų specialistai savo patirtį pritaikė jau virš keturių tūkstančių objektų projektavime ir šis projektas yra vienas ryškiausių jų. Jakų sankryžos rekonstrukcijai skiriamas itin didelis dėmesys dėl analogų Lietuvoje neturinčių technologinių sprendimų, projekto masto bei svarbos. Išskirtinis projektas rodo mūsų specialistų kompetenciją, kurią sėkmingai perteiksime ir tolesniame tokio lygio objektų projektavime“, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.
Organizatorių archyvo nuotr./Jakų sankryža |
Svarbaus magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda dalyje esantis Jakų žiedas jungia šešis kelius: Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Liepoja, Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda, Jakai-Dovilai, Klaipėdos miesto ir Tilžės gatvės bei Klaipėda-Kaunas atkarpas. Rekonstrukcijos projektas skirtas užtikrinti tolydų eismą Vilniaus-Klaipėdos, Vilniaus-Palangos bei Klaipėda-Palanga ir Kaunas-Šilutė kryptimis.
Iki šiol dėl per mažo pravažumo problemine buvusi sankryža nuo šiol užtikrins sklandų didesnių automobilių srautų judėjimą. „Kelprojekto“ specialistų sprendimai taip pat prisidės prie aplinkosaugos – trumpiau automobiliams stovint sankryžose, į gamtą patenka mažesnis jų išmetamų dujų kiekis.
„Nors rekonstrukcijų darbai yra baigti, pilnai projekto privalumus vairuotojai pajaus tik baigus Klaipėdoje esančios Joniškės gatvės rekonstrukciją.
Rugsėjo viduryje uždarius šią gatvę, ženkliai padidėjo eismo intensyvumas nuo Palangos iki Jakų žiedo. Apmaudu, tačiau vairuotojai šioje atkarpoje kurį laiką dar užtruks spūstyse“, – situaciją pristatė UAB „Kelprojektas“ Kelių skyriaus projektų vadovas Giedrius Sarapinas.
Jakų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai pradėti 2008 m. ir truko 4 metus. Pirmame etape suprojektuota ilgiausia Lietuvoje 610 m. keturių eismo juostų estakada kryptims Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Kaunas, privažiavimo prie jos keliai bei rekonstruotas tunelis A1 kelyje.
Antrajame darbų etape suprojektuotos ir įrengtos dvi estakados – 317 m ilgio Kaunas–Palanga ir 552 m ilgio Palanga-Kaunas kryptimis bei privažiavimo keliai su atraminėmis sienutėmis, kurie sujungia estakadas su A13 keliu. Taip pat rekonstruota esama Jakų žiedinė sankryža, joje įrengiant naują asfaltbetonio dangą.
Be to, suprojektuoti nauji įsijungimai į žiedinę sankryžą, atliktas inžinerinių tinklų rekonstravimas, apšvietimo ir triukšmą slopinančių sienučių įrengimas bei lietaus nuotekų nuvedimas nuo kelio. Rekonstruota sankryža yra trijų lygių, estakada Kaunas – Palanga kryptimi įrengta antrajame, o Palanga – Kaunas kryptimi trečiame lygyje.