Pernai Danijos koncernui nusprendus per kelerius metus atsisakyti laivų statybos verslo ir parduoti „Baltijos“ laivų statyklą, įmonė, nebegaudama užsakymų iš savo savininkės, kompanijos „Odense Steel Shipyard“, darbų aktyviai dairosi pati, ketvirtadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Odense Steel Shipyard“, kuri bus uždaryta kitų metų pabaigoje, Klaipėdoje esančioje bendrovėje užsakymus įgyvendinti baigs iki 2011 metų.
Netrukus „Baltijos“ laivų statykla pradės statyti kelių dalių bloką Vokietijos kompanijai „Meyer Werft GmbH“. Iš dalies įrengtas, apie 600 tonas sversiantis blokas bus skirtas kruiziniam laivui.
„Tai nėra labai didelis projektas, bet mums jis yra įdomus, ir tiek mes, tiek užsakovai į jį žiūrime kaip į bandomąjį. Tikimės, kad su vokiečių bendrove pavyks pratęsti tolesnį bendradarbiavimą. Jų bendras užsakymų portfelis yra ganėtinai neblogas iki 2011 m.“ – statyti daugiau blokų kruiziniams laivams tikisi „Baltijos“ laivų statyklos generalinis direktorius Viktoras Stulpinas.
Anot jo, šiuo metu dėl stambių užsakymų – laivų statybos „iki rakto“ – deramasi dar su dviem kompanijomis. Vasarą turėtų būti baigtas statyti dar pernai pradėtas žvejybos laivas.
Direktorius sako, kad atvykstančių galimų pirkėjų statykla kol kas nesulaukia, tačiau didesnio susidomėjimo tikimasi po keleto mėnesių, kai bus oficialiai skelbiama informacija dėl pardavimo bei kviečiami galimi pirkėjai.
„Skolų neturime, dirbame gana rentabiliai, rinkoje išsilaikyti bandome patys. Ne mes esame problema, o pagrindinei kompanijai, nusprendusiai atsisakyti laivų statybos verslo, esame nebereikalingi“, – teigia V.Stulpinas.
Anot jo, padėtis laivų statybos rinkoje yra labai bloga ir atsigavimo ženklų nematyti. Konkurencija yra žvėriška, jei metamas į rinką užsakymas, pretendentų būna itin daug. Laivynų atnaujinimo procesas yra prislopęs, o statytojų gausybė.
Kiekvienais metais investuodavusi į plėtrą bei technologijų atnaujinimą, ir šiemet įrangai modernizuoti įmonė yra numačiusi skirti apie 5 mln. litų.