2013 09 16 /10:54

Baltijos šalių ministrai pasirašė susitarimą dėl „Rail Baltica" įmonės

Penkių valstybių – Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos – transporto ministrai pirmadienį Vilniuje vis dėlto pasirašė deklaraciją dėl bendros projekto „Rail Baltica“ įmonės steigimo. Susitarimas pasiektas po to, kai Estija nusileido dėl Lietuvos siekio, kad projektas Lietuvoje apjungtų ir sostinę Vilnių.
Naujasis traukinys 630M
Geležinkeliai / „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

„Derybos vyko iki paskutinės minutės ir visos šakys pritarė deklaracijai, kuroje numatytas ir Vilnius“, – BNS sakė Lietuvos susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

„Dokumentas išreiškia projekte dalyvaujančių šalių politinę valią ir susitarimą įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ nutiesiant modernią, greitiesiems traukiniams pritaikytą geležinkelio liniją, sujungsiančią penkias valstybes. Tai svarbus žingsnis įgyvendinat Baltijos jūros regiono strategiją ir stiprinant regioninį bendradarbiavimą“, – pranešime spaudai sakė Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Artimiausiu metu šalys numato pasirašyti akcininkų sutartį ir įsteigti bendrą įmonę, kuri administruos naujos europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimą nuo Kauno iki Talino. Įmonė bus atsakinga už lėšų iš ES fondų ir kitų šaltinių gavimą, projektavimo ir statybos darbų konkursų skelbimą bei statybos darbų koordinavimą, rašoma pranešime spaudai.

Pirmajame etape „Rail Baltica“ projektą įgyvendins trys Baltijos valstybės, vėliau prisijungs ir Lenkija bei Suomija.

Pasak R.Sinkevičiaus, deklaracijos pasirašymas teikia vilties, kad per dešimtmetį projektas bus sėkmingai įgyvendintas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis