2022 01 18

Bažnyčiai pavaldi bendrovė perpardavinėjo naudotus karstus

Vilniaus arkivyskupijos Ekonomo tarnybai priklausanti bendrovė „Laidojimo paslaugų centras“ (LPC) klientams perpardavinėjo naudotus karstus, rodo LRT atliktas tyrimas.
Laidojimo namai
Asociatyvinė iliustracija: karstai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Karstai, kuriuose mirusieji vežti kremuoti į Lenkijoje esantį krematoriumą, nebuvo deginami, o grįždavo į Lietuvą ir vėl atsidurdavo prekyboje. Esama liudijimų, kad centro salės darbuotojai acetonu valydavo ant dangčių likusias kremuoti vežamų žmonių pavardes.

Karstų perpardavinėjimas, darbuotojų liudijimu, vyko apie trejus metus.

LRT surinkti duomenys rodo, kad klientai įsigydavo karstus, kainuojančius nuo 300 iki 1000 eurų, tačiau kremavimui palaikai buvo perkeliami į kartoninius karstus, kainuojančius iki 16 eurų.

„Laidojimo paslaugų centras“ iš naudotų karstų perpardavinėjimo vien per pernai galėjo uždirbti mažiausiai 45 tūkst. eurų. Jo vadovai teigia, kad grąžinti karstai buvo restauruojami. Tačiau LRT Tyrimų skyriaus surinkti duomenys rodo, kad pernai bendrovė restauravo tik keturis karstus, kai grąžinta iki 150 vienetų.

Arkivyskupijos kurija LRT informavo, jog bendrovė pati susisiekė su žmonėmis, kuriems buvo ne visiškai suteiktos paslaugos.

Arkivyskupo žiniomis, sausio 13 d. įmonės valdyba gavo LPC direktoriaus Arūno Žilionio prašymą savo noru nušalinti jį nuo pareigų vadovybėje ir patikrinimo komisijoje, kur jis artimiausiu metu bus apsvarstytas.

Bendrovės atstovai LRT teigė esantys visiškai tikri, kad nors bendrovė buvo informuota apie pasikeitusias Suvalkų krematoriumo taisykles, salės administratoriai klientams parduodavo karstus, netinkamus deginti, tad šie ir sugrįždavo atgal. Esą šie buvo perdažyti tinkamu laku ir parduoti, tačiau tai nebuvo daroma po keletą kartų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis