VĮ „Tauragės regiono keliai“ direktorius Vytautas Povilaika neslėpė, kad gegužės 14 d. įmonėje apsilankę STT pareigūnai domėjosi, ar kai kurios transporto priemonės Jurbarko kelių tarnyboje gali būti naudojamos savo reikmėms. Pasak direktoriaus, pateikta medžiaga rodo, kad Jurbarko kelių tarnybos viršininką Audrių Liorančą galima įtarti piktnaudžiavus savo pareigomis naudojantis įmonei priklausančiu transportu.
„Tauragės regiono kelių“ direktoriaus teigimu, A.Liorančas iš Jurbarko kelių tarnybos viršininko pareigų bus atleistas.
Tiesą sakant, ne tik įtarti, bet ir patvirtinti, kad A.Liorančas Jurbarko kelių tarnyboje tvarkėsi kaip savo kieme, nesitikėdamas, kad patogus gyvenimas gali baigtis. „Tauragės regiono kelių“ direktoriaus teigimu, A.Liorančas iš Jurbarko kelių tarnybos viršininko pareigų bus atleistas.
„Nustatinėjame žalą, aiškinamės situaciją įmonėje, reikia įvertinti daug dalykų, tačiau kitą savaitę išvadas turėsime“, – sakė V. Povilaika, nusivylęs Jurbarko kelių tarnybos vadovu.
Pasak direktoriaus, „Tauragės regiono keliams“ priklausantis Jurbarko padalinys yra už 50 kilometrų, kasdien neprivažinėsi ir nesutikrinsi, kas ką daro, tam ir yra vadovas. Jurbarko kelių tarnybos viršininkas A.Liorančas nebuvo kalbus, tačiau STT pareigūnų pateiktų faktų neginčijo. Jis teigia, kad už klaidas yra griežtai nubaustas – teks palikti darbą.
„Dėl atsakomybės – be abejo, atsakingas aš. Viena galiu pasakyti – nesekioju nei paskui pavaduotoją, nei paskui kitus darbuotojus. Sako, kad išvažiuoja į objektus, galbūt išvažiuoja kitur“, – sakė A.Liorančas, paklaustas, kas atsakingas už tarnybinių automobilių naudojimo tvarką. „Gailiuosi, suklydau ir būsiu nubaustas“, – prisipažino Jurbarko kelių tarnybos viršininkas.
Tuo tarpu „Tauragės regiono kelių“ vadovams tenka aiškintis, ar asmeniniai A.Liorančo pasivažinėjimai tarnybiniu automobiliu yra vienintelė jo nuodėmė, padaryta Jurbarko kelių tarnyboje.
Įtarė piktnaudžiaujant
Aiškių signalų, kad Jurbarko kelių tarnybos viršininkas A.Liorančas gali painioti darbinius ir asmeninius reikalus, redakcija gavo dar pernai rudenį. Paskambinę, o vėliau ir nuotraukas bei filmuotą medžiagą pateikę žmonės tvirtino, kad viršininkas ne tik piktnaudžiauja naudodamasis tarnybiniu automobiliu, tačiau jo sodyboje Greičiuose neretai dirba įmonės žmonės.
Įtarimų kilo ir dėl prie kelių pjaunamų medžių. Redakcijos šaltinis teigė, kad šie greičiausiai sudega viršininko namo krosnyje.
Įtarimų kilo ir dėl prie kelių pjaunamų medžių. Redakcijos šaltinis teigė, kad šie greičiausiai sudega viršininko namo krosnyje.
Netoli viršininko sodybos Greičių soduose yra ir jo brolio Vaidoto Liorančo sodas su namu. Šis taip pat dirba Jurbarko kelių tarnyboje, matyt, todėl valdiški automobiliai neretai suko ir į šį kiemą.
Netrūko pranešimų ir apie viršininko pavaduotojo kelių priežiūrai Mečislovo Šimanskio po Jurbarką valdišku automobiliu nuolat sukamus ratus.
Pasak tokiu Jurbarko kelių tarnybos vadovų elgesiu pasipiktinusių žmonių, atrodė, kad šios įstaigos vadovai vykdė specialų kuro deginimo planą. Atsitiktinumas ar įprotis? Tikrindama informaciją „Šviesa“ atliko žurnalistinį tyrimą, todėl į klausimą, ar toks Jurbarko kelių tarnybos vadovų savanaudiškumas atsitiktinis, ar tai sąmoningas piktnaudžiavimas tarybine padėtimi, galima atsakyti be dvejonių.
Pirmosios nuotraukos, kuriose užfiksuoti automobilių naudojimo tvarkos pažeidimo atvejai, redakciją pasiekė dar pernai lapkritį. Sukaupta išsami archyvinė medžiaga, patvirtinanti, kokiais maršrutais važiuoja Jurbarko kelių tarnybos vadovai.
Rytas prasideda kaip įprasta – 7.00. Vyrai vyksta į darbą, ten nuosavus automobilius pakeičia valdiškais. Laiko turi nedaug, nes ir A. Liorančas, ir jo pavaduotojas M.Šimanskis iš miesto pakraštyje, P.Paulaičio gatvėje esančios kelių tarnybos skuba atgal į centrą. Pirmasis iš namų S.Daukanto gatvėje paima žmoną ir veža į jos darbovietę Dariaus ir Girėno gatvėje. Antrasis stabteli prie namų Vytauto Didžiojo gatvėje ir įsisodinęs žmoną suka Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos link, kur dirba jo sutuoktinė.
Nuvežęs žmoną dar spėja iki pietų, o kartais ir popiet, aplankyti uošviją Kauno gatvėje. Tada ir pamokos gimnazijoje baigiasi – reikia parvežti žmoną.
Grįžę į darbą vyrai turėtų ką nors naudingo nuveikti valstybinės įmonės, kuri jiems moka atlyginimus, labui. Tačiau reikia skubėti, nes savų reikalų per akis. Jurbarko kelių tarnybos viršininkas netrukus važiuoja Greičių pusėn. Kartais keliuku per miškelį rieda ne tik jo tarnybinis automobilis, bet ir kita įmonės technika, nes gražiai tvarkomoje sodyboje darbo visiems užtenka.
Netrukus prasideda pietų pertraukos. Kelininkai pietauja nuo vienuoliktos valandos, o viršininko žmonos pietų pertrauka prasideda 12 val. Ir vėl reikia parvežti, nuvežti ir pačiam grįžti į darbą.
Maršruto nekeičia ir viršininko pavaduotojas M.Šimanskis. Nuvežęs žmoną dar spėja iki pietų, o kartais ir popiet, aplankyti uošviją Kauno gatvėje. Tada ir pamokos gimnazijoje baigiasi – reikia parvežti žmoną.
Jurbarko kelių tarnybos viršininkas žalią šviesą uždegė ir brolio reikalams. Prie jo namo Greičiuose ne kartą stoviniavo įmonės transportas, užduočių ten turėjo ir eiliniai kelininkai.
Tvarka – visur vienodaJurbarko kelių tarnybos pavaldumo grandinė per VĮ „Tauragės regiono keliai“ kyla Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos link. Tad Kelių direkcijos tinklalapyje skelbiamos automobilių naudojimo taisyklės turėtų būti suprantamos ir Jurbarko kelininkams. Jose aiškiai ir pakankamai griežtai reglamentuojama, kaip turi būti naudojamas tarnybinis transportas.
Jurbarko kelių tarnybos vadovai pažeidė ne vieną šios tvarkos punktą. Kelininkų tarnybiniuose automobiliuose įrengta telemetrinė kontrolės sistema, todėl nesunku nustatyti, kur ir kada riedėjo šios įstaigos transportas.
„Tauragės regiono kelių“ direktorius V. Povilaika teigė, kad privalės atsakyti į STT pareigūnų užduotus klausimus.
„Žiūrėsime, kur važiavo automobiliai, kokie planuoti maršrutai, ar jie sutampa su nurodytais kelionės lapuose“, – sakė direktorius, nė kiek neabejodamas, kad A. Liorančui mesti įtarimai dėl piktnaudžiavimo tarnybiniu transportu – ne iš piršto laužti.
Įmonė aiškinasi ir Jurbarko kelių tarnybos viršininko pavaduotojo M.Šimanskio vaidmenį šioje savanaudiškumo byloje.
Šįkart visuomenė prašymą išgirdo pirmiau nei Jurbarko kelių tarnybos vadovai suprato, kad savivalė gali būti baudžiama.
Teigia nepiktnaudžiaujantis
Kalbintas M.Šimanskis tvirtino, kad tarnybinio transporto naudojimo taisyklių jis griežtai laikosi, niekada nepiktnaudžiauja.
„Esu gal kartą pakeliui važiuodamas žmoną išleidęs prie autobusų stoties“, – sakė M.Šimanskis, dar prisiminęs, kad taip pat vieną kartą grįždamas iš objekto užsuko namo papietauti. Tačiau šis viršininko pavaduotojo pasiteisinimas dūžta atvertus nuotraukas, pagal kurias nesunkiai dėliojamas jo bene nuolatinis maršrutas.
Tame pačiame Kelių direkcijos tinklalapyje, kuriame galima be vargo išsiaiškinti, kaip Jurbarko kelių tarnybos vadovai privalėjo ne tik patys elgtis su tarnybiniais automobiliais, bet dar ir prižiūrėti pavaldinius, kalbama ir apie korupcijos prevenciją.
Kelių direkcija prašo ir visuomenės pagalbos. Šįkart visuomenė prašymą išgirdo pirmiau nei Jurbarko kelių tarnybos vadovai suprato, kad savivalė gali būti baudžiama.