Anot jos, tai reiškia, jog beveik 5,2 tūkst. automobilių savininkų nusprendė atsikratyti sudėvėtomis ar pažeistomis padangomis, išmesdami jas miškuose.
„Mūsų miškininkai kasdien lankosi miškuose ir tokie kiekiai žmonių ar įmonių išmestų padangų, kurias jie randa, tikrai liūdina. Mes tikėjomės, kad gyventojų sąmoningumas kasmet auga, tačiau skaičiai, deja, rodo kitaip – auga tik padangų kiekiaii“, – sakė Valstybinių miškų urėdijos vadovas Valdas Kaubrė.
2019 metais iš viso miškuose išmestų nenaudojamų padangų rasta beveik 157 tonos, 2018-aisiais – 99,7 tonos.
Urėdijos teigimu, šiemet daugiausia – beveik 42 tonos – padangų surinkta Šalčininkų regioniniame padalinyje.
Regioninio padalinio vadovė Božena Golubovska sakė, kad tai – beprecedentis įvykis, o tokio kiekio neatsakingai miške išmestų įvairių dydžių automobilių padangų regioninio padalinio darbuotojai dar nematė.
Anot jos, kovo–gegužės mėnesiais šiukšlinimas padangomis buvo intensyviausias, o darbuotojams pašalinti tokį kiekį atliekų – didžiulis iššūkis.
Šalčininkų regioninio padalinio vadovė pabrėžė, kad situaciją suvaldyti miškininkams darosi vis sudėtingiau, todėl piliečių sąmoningumas ir pilietiškumas miškui yra gyvybiškai reikalingas.
Anot Valstybinių miškų urėdijos, situacija panaši ir kitur: Nemenčinės regioniniame padalinyje miškininkai surinko 20 tonų senų padangų, Kretingos ir Kazlų Rūdos – po 16 tonų.
Urėdijos teigimu, šiemet daugiausia – beveik 42 tonos – padangų surinkta Šalčininkų regioniniame padalinyje.
Skaičiuojama, kad per šį pusmetį jau utilizuota daugiau nei 70 proc. – 123 tonos – surinktų miškuose paliktų padangų.
Be kita ko, vien liepos mėnesį Valstybinių miškų urėdijos Dubravos regioninis padalinys, bendradarbiaudamas su Jonavos rajono savivaldybe, Šveicarijos seniūnijoje surinko ir utilizuoti išvežė apie 10 tonų padangų.
Šioje teritorijoje įrengta miškininkų nuotolinė mobili aplinkos stebėjimo vaizdo sistema, ji padės užkardyti neteisėtą veiką ir šiukšlinimą miškuose bei nubausti pažeidėjus.
Anot miškininkų, padangų daugiausia randama jų keitimo sezonu – pavasarį ir rudenį.
„Čia paliktos padangos dūla ir išskiria žmogaus sveikatai pavojingas medžiagas, sunkiuosius metalus. Karštymečiu kyla ir nemenkas gaisro pavojus, deganti guma išleidžia itin toksiškus dūmus. Tokie gaisrai yra sunkiai gesinami ir gali užsitęsti net kelias savaites. Padangos natūralioje gamtoje yra 120 metų“, – teigiama pranešime.