2022 07 20

Birštone pradedama valyti Nemuno upės atkarpa: laivyba nesustos

Liepos mėnesį Birštone pradedami Nemuno upės valymo darbai, siekiant pagerinti laivybos sąlygas. Jie vyks ties Birštono stacionaria prieplauka, 61,0-62,0 km ir ties 64,5 km atstumu nuo Kauno marių prieplaukos. Planuojama, kad darbai truks iki 2022 metų spalio 1 d., tačiau laivyba šiame ruože nesustos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Birštone pradedama valyti Nemuno upės atkarpa
Birštone pradedama valyti Nemuno upės atkarpa / Ievos Juros nuotr.
Temos: 2 Birštonas Nemunas

Anot Birštono savivaldybės merės Nijolės Dirginčienės, Nemuno upės įveiklinimas – sena, bet sparčiai atgimstanti idėja. Tai svarbus vidaus vandenų kelias, kuris iki šiol nebuvo valomas, o jį išvalius ir pagilinus, bus pagerintos laivybos sąlygos visame regione. „Tikimės daugiau ir didesnių laivų, atplaukiančių į Birštoną, gausesnio turistų srauto, naujų investicijų, todėl esame suinteresuoti laivybos Nemune plėtra“, – teigia N.Dirginčienė.

„Šiame ruože šiemet jau pradėjo veikti naujas reguliarus keleivinis maršrutas Birštonas – Prienai, Birštone esančiose prieplaukose švartuojasi vis daugiau laivų (savivaldybė tam yra įrengusi pontoninių prieplaukų), upe atvyksta turistai iš kitų miestų, pakrantėje kuriasi verslai. Nemuno valymas tiesiogiai prisidės prie dar didesnio Birštono kurorto patrauklumo“, – prognozuoja Birštono turizmo informacijos centro direktorė Rūta Kapačinskaitė.

„Vidaus vandens kelių direkcijos ir Aukštupio savivaldybių pasirašytas memorandumas, kuriuo šalys susitarė bendradarbiauti plėtojant laivybą, įgauna pagreitį. AB Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo darbus Nemuno aukštupyje su specifine įranga – žemkase/žemsiurbe vagos valymo darbams sekliuose vandenyse.

Dirbame, kad pritaikytume laivybai visą vandens kelią Nemuno aukštupyje. Siekiame pagerinti laivybos sąlygas jau šiuo metu eksploatuojamuose ir intensyviai laivybai naudojamuose keliuose, kur nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai ir didinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį, atverti Nemuną nepertraukiamai laivybai visu upės ilgiu Lietuvos teritorijoje“, – ateities planais dalijasi Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Išvalius ties Birštono stacionaria prieplauka susikaupusias sąnašas, bus atvertas priplaukimas laivams prie prieplaukos, pagerės laivybos sąlygos vidaus vandenų kelyje ties Birštonu, bus sudarytos sąlygos naudoti prieplauką pagal paskirtį.

Valoma sekluma ties prieplauka susidarė iš aukščiau atplukdomų nešmenų ir trukdo priplaukti prie prieplaukos vidaus vandenų keliu plaukiantiems laivams. Valymo darbai bus atliekami vadovaujantis Aplinkosaugos sąlygose pateiktais reikalavimais. Projektinė vidaus vandenų kelio bei prieplaukos akvatorijoje gylio charakteristika nebus keičiama.

Valymo darbai bus vykdomi šviesiuoju paros laiku, techniškai tvarkinga vidaus vandenų transporto priemone – nedidelio našumo savaeige žemsiurbe (žemkase) ir šią priemonę aptarnaujančiu laivu. Preliminarus šalintino sąnašinio grunto kiekis – apie 60 tūkst. m3 ties Birštono stacionaria prieplauka (61,0-62,0 km) ir apie 2 tūkst. m3 ties 64,5 kilometru. Iškastas sąnašinis gruntas gruntolaidžiu bus pilamas į Nemuno upės kairįjį krantą, suderintose su Nemuno kilpų regioninio parko direkcija vietose, laikantis parko direkcijos rekomendacijų dėl darbų vykdymo, atsižvelgiant į vietovės specifiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų