Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 10 17

Biržų pilies tiltas – ugniagesių galvos skausmas

Kilus rimtam gaisrui Biržų pilyje, kur veikia muziejus ir biblioteka, miesto priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo tarnyba turėtų verstis be keltuvų, kadangi tokie automobiliai neįveiktų kliūties – medinio pilies tilto, rašoma Projektų ekspertizės ir gaisro saugos įmonių asociacijos pranešime spaudai.
Biržų tiltas
Biržų tiltas

Biržų krašto muziejaus „Sėla“ administracijos prašymu tilto konstrukcijų patikrinimą atliko Vilniaus bendrovė „Statybos projektų ekspertizės centras“.

Biržų pilies tiltas atstatytas 2000 metais, jo pamatai ir laikančios sijos gelžbetoninės, apmūrytos molio plytomis, o važiuojamosios dalies paklotas – iš spygliuočių medienos sijų. Tiltas yra vienintelis kelias automobiliams įvažiuoti į pilies teritoriją.

„Viena vertus, tilto paklotas yra daug kur labai sutrūnijęs ir greitai gali nebeišlaikyti gaisrų gesinimo  automobilių, be to, faktiniai pilies tilto važiuojamosios dalies gabaritai yra per maži, kad tokie automobiliai pravažiuotų,“ – sako „Statybos projektų ekspertizės centro“ direktorius Almantas Indriliūnas.

Kelių plotis, kuriais gali privažiuoti gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobiliai, turi būti ne mažesnis kaip 3,5 m, o aukštis – 4,5 m, o faktiniai pilies tilto važiuojamosios dalies gabaritai yra 3,3 m ir 2,16 m (vartų imitacijos arka).

Be to, ekspertai konstatavo, kad Biržų pilies tilto medinio pakloto techninė būklė itin bloga, turi avarinės būklės požymių ir netenkina statinių mechaninio atsparumas ir pastovumo reikalavimų.

Specialistai pažymi, kad tilto medinio pakloto sijos pažeistos puvinio, supleišėjusios, drėksta iš apačios. Pažeisti puvinio yra ir tilto architektūriniai elementai (vartų imitacijos, turėklai), o tilto atramų raudonų plytų apdailos mūras suskilinėjęs, atšokę nuo atramų ir nukritę mūro ruožai.

Biržų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Audrius Nagelė sako, kad didžiausios jų turimo autocisternos šiaip ne taip sugebėtų  pervažiuoti tiltu, tačiau gelbėjimo automobiliai su keltuvais nepervažiuotų dėl didelio jų aukščio.

„Rimto gaisro gesinimas be keltuvų tokiame aukštame pastate kaip Biržų pilis būtų mažai efektyvus“, – sako A. Nagelė.

Muziejaus direktorius Giedrius Butkevičius sako, kad pilies tilto būklė kelia didelį susirūpinimą. Pasak jo, nesant kitų finansavimo šaltinių, rajono savivaldybė lėšų siekia gauti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

Biržų pilies reprezentaciniai rūmai buvo atstatyti 1978-1988 m., juose netrukus įsikūrė Biržų viešoji biblioteka, o 1989m. – muziejus „Sėla“. Radvilų statytos nyderlandiškojo tipo bastioninės tvirtovės komplekso be reprezentacinių rūmų atstatytos dvi parakinės ir tiltas, dabar atstatomas arsenalas.

Kunigaikštis Kristupas Radvila Biržų tvirtovę pastatė 1589 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos