„Tikslių jų niekas negali pasakyti. Jeigu jau scenarijus juodžiausias būtų, tai biudžete prarastume apie 500 mln. litų, o bendrasis vidaus produktas (BVP) – apie 3 mlrd. litų, apie 2,4-3 proc.“, – trečiadienį po uždaro posėdžio, kur buvo aptartos Rusijos ir Ukrainos konflikto pasekmės Lietuvai, žurnalistams sakė socialdemokratas Bronius Bradauskas.
Pasak jo, tai reikštų, kad Lietuva netektų apie 10 tūkst. darbo vietų.
B.Bradauskas teigėkad , tokius skaičiavimus komitetui pateikė Lietuvos bankas ir Finansų ministerija.
Tuo tarpu Lietuvos banko (LB) vadovas Vitas Vasiliauskas galimų praradimų nekomentavo.
„Negalėčiau komentuoti, nes buvo uždaras posėdis“, – pareiškė jis ir pabrėžė, kad yra skaičiuojami „visi scenarijai“ .
Pasak jo, apie Rusijos ir Ukrainos konflikto padarinius Lietuvai „niūriai netikslinga kalbėti, nes dažnai rinkos ir sureaguoja į tai“.
„Dabar tai būtų spekuliacijos, o šiandien didžiulių įtakų nėra, o kaip bus, pamatysime“, – kalbėjo V.Vasiliauskas.
B.Bradausko teigimu, šie nuostoliai nėra dideli, bet komitetas prašo Seimo narių susilaikyti nuo su rinkimais susijusių siūlymų, kurių įgyvendinimui būtų reikalingos papildomos biudžeto lėšos.
„Tai nedideli skaičiai, bet jie nereikalingi kad būtų, nes tas pusė milijardo yra ženklus skaičius. Paprašėme visų komiteto narių savo frakcijose pasikalbėti, kad susilaikytume nuo papildomų išlaidų dėl pasiūlymų populistinių, ypatingai prieš rinkimus“, – teigė B.Badauskas.
Euro įvedimui jokiu grėsmių nėra, Mastrichto kriterijų laikomasi, – pridūrė B.Bradauskas.
Pasak jo, padėtis Rytuose neturėtų sukliudyti nei euro įvedimui, nei valdžios pažadams grąžinti pensijas.
„Užteks tikrai, jeigu jau ir augimo (BVP – BNS) nebus, turime galimybę pasiskolinti – procentai gana nedideli“, – teigė jis, paklaustas, ar užteks lėšų grąžinti pensijas, jeigu į biudžetą nebus surenkama papildomai pajamų.
„Euro įvedimui jokiu grėsmių nėra, Mastrichto kriterijų laikomasi“, – pridūrė B.Bradauskas. Anot jo, didžiausią nerimą kelia situacija transporto srityje, tačiau su susisiekimo ministru bus aptarta, kaip valstybė galėtų padėti šiam sektoriui.
„Kalbėsime, kokie gali būti valstybės veikmai padėti ir užtikrinti, kad transporto sektorius mažiausiai nukentėtų“, – tvirtino B.Bradauskas.