Tuo pačiu laikotarpiu aptarnautų laivų skaičius išaugo irgi 7 proc. – nuo 84 iki 90. Tai yra vieni iš geriausių metų terminalo istorijoje importuojant žaliavą.
2006 m. nutraukus naftos tiekimą „Družbos“ naftotiekiu, „ORLEN Lietuva“ žaliavą atsigabena tanklaiviais. Tačiau naftos iškrovimą neretai apsunkina nepalankios oro sąlygos, kurios neleidžia prie Baltijos jūroje esančio plūduro prisišvartuoti laivams.
„Pernai dėl prastų oro sąlygų tanklaiviai prastovėjo 525 valandas (2009 m. – 241 valandą), tačiau tai nesutrukdė iškrauti didesnį kiekį naftos ir aptarnauti daugiau tanklaivių“, – sakė "ORLEN Lietuva" vamzdynų ir jūrinių terminalų direktorius Linas Baužys. Jis priminė, kad rugpjūčio 25 d. atviroje jūroje prie plūduro buvo užfiksuota 10 metrų aukščio banga, o vėjo greitis tuo metu siekė apie 30 m/s.
Pernai dviejų Būtingės rezervuarų dugnų būklė pirmą kartą įvertinta išoriniu akustinės emisijos metodu. Tai leido pratęsti rezervuarų eksploatacijos laiką ir per metus sutaupyti apie 1,5 mln. Lt. Anksčiau būdavo pilnai išvalomas rezervuaras ir tokie akustiniai matavimai atliekami iš rezervuaro vidaus.
Naujoji praktika ateityje bus taikoma ne tik Būtingės terminale, bet ir „ORLEN Lietuva“ naftos perdirbimo gamykloje Mažeikiuose. „Dėl to naftos talpyklos patikra užims vieną dieną, o ne 2–3 mėnesius. Svarbu ir tai, kad dėl to nereikia atlaisvinti rezervuaro“, – pridūrė L. Baužys.
Gegužę terminale aptarnautas 700–asis tanklaivis, atgabenęs per 104 tūkst. tonų naftos.iš terminalo Rusijoje.
1999 atidarytą Būtingės naftos terminalą su „ORLEN Lietuva“ naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose jungia 91,5 km ilgio naftotiekis. Per metus terminalas gali importuoti iki 12 mln. tonų naftos. Būtingėje gali būti aptarnauti iki 150.000 tonų talpos tanklaiviai.