2012 11 15

Buvusiam Klaipėdos uosto vadovui Eugenijui Gentvilui gauti didesnės išeitinės nepavyko

Ketvirtadienį su darbu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje atsisveikinęs Eugenijus Gentvilas gaus išeitinę kompensaciją ne penkių mėnesių atlyginimų dydžio, o trijų, kaip numatyta Darbo kodekse. Tai sudarys apie 30 tūkst. Lt.
Eugenijus Gentvilas
Eugenijus Gentvilas / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

3,5 metų uostui vadovavęs E.Gentvilas, trečiadienį Susisiekimo ministrui įteikė prašymą išeiti iš darbo, kartu paprašė ir išeitinės už 5 mėnesius. Tai būtų sudarę apie 50 tūkst. Lt. atskaičius mokesčius. E.Gentvilas, deklaravęs, kad darbe siekė rezultato,. o ne materialinės naudos, įvertino, kad tokia išeitinė pateisinama. Tačiau Susisiekimo ministerijos atstovai ketvirtadienį patvirtino, jog E.Gentvilui bus mokama išeitinė už 3 mėnesius. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus postą paliekantis Liberalų sąjungos narys E.Gentvilas pasirinko Seimo nario mandatą. Politikas, reaguodamas į besiformuojančią daugumą Seime, teigė neįsivaizduojąs konstruktyvaus vadovavimo uostui tokiomis aplinkybėmis. Seime jis tikisi vadovauti Audito komitetui.

Laikinai Klaipėdos uostui vadovaus Roma Mučeckienė – Infrastruktūros ir plėtros direktorė. Neoficialiai teigiama, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai gali vadovauti Vytautas Rinkevičius, buvęs Klaipėdos apskrities viršininkas.

E.Gentvilas trečiadienį žurnalistams teigė, kad dėl besiformuojančios „kreivos daugumos“ vargiai įsivaizduoja savo darbą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje. Per 3,5 metų jis išjudino ydingą praktiką, kai viešuosiuose pirkimuose dalyvaudavo vos dvi trys kompanijos, dažniausiai tos pačios ir tų pačių akcininkų. Dabar vidutiniškai konkursuose dalyvauja 6-7 kompanijos. Atskleist degalų grobstymo afera, kai iš uosto direkcijai priklaususių laivų pačių darbuotojų grobstyti didžiuliai kiekiai dyzelino. Peržiūrėtos pareigybės uoste ir darbuotojų sumažinta nuo 290 iki 240. Įsisavinima vis daugiau ES lėšų. Tačiau kartu, kaip teigė E.Gentvilas, atsirado ir priešų. „Jie man, matyt, neatleis niekada“, - ištarė politikas.

Jis baiminasi, kad gali sustiprėti Rusijos įtaka Klaipėdos uoste. Iki šiol šiai šaliai nepavyko įžengti į Lietuvos uostą, kitaip nei kaimyninių šalių uostuose, kur Rusijos įtaka gana akivaizdi.

„Matau perspektyvą, kuri manęs neguodžia. Rusijos strategija turėtų būti tokia: arba pavyks įkelti koją į Klaipėdos uostą ir taip daugiau ar mažiau kontroliuoti visus rytinės Baltijos pakrantės uostus, arba rusiškų krovinių iš viso nebebus gabenama per Klaipėdos uostą“, - dėstė jis. Dabar rusiški kroviniai sudaro apie 13 proc. per Klaipėdą gabenamų krovinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas