„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2015 08 03

Centrinės hipotekos įstaigos paslaugos persikelia į virtualią erdvę

Valandą lūkuriuoti eilėje, kad būtų įregistruota hipoteka arba gautas registro išrašas? Nors tokią situaciją daugeliui vis dar nesunku įsivaizduoti, reikalus, kurių tvarkymas anksčiau užtrukdavo iki pusdienio, šiandien galite išspręsti kelių mygtukų spustelėjimu.
Centrinė hipotekos įstaiga
Centrinė hipotekos įstaiga / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Centrinės hipotekos įstaigos vyriausiasis patarėjas Arnoldas Tomaševičius mena laikus, kai nusidriekdavo besikreipiančių dėl hipotekos registravimo ar norinčių gauti įstaigos tvarkomų registrų išrašų eilės. Tačiau šiandien situacija visiškai pasikeitusi: visus klausimus, susijusius su įstaigos tvarkomais registrais – Lietuvos Respublikos hipotekos, Turto arešto aktų, Testamentų, Vedybų sutarčių, Įgaliojimų, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų ar Sutarčių – galima išspręsti elektroniniu būdu.

Greičiau ir patogiau

Visas Centrinės hipotekos įstaigos teikiamas paslaugas galima užsisakyti elektroniniu būdu. „Interesantai skatinami fiziškai į įstaigą nebesikreipti – paprasčiausiai nebėra poreikio: reikalingus duomenis mes gauname iš notarų, antstolių, teismų ir kitų institucijų ar registrų, tad gyventojams papildomai pateikti dažniausiai nieko nebereikia, paslaugas galima užsisakyti internetu, o į paklausimus greičiausiai reaguojame elektroniniu paštu,“ – skaitmenizacijos ypatumus vardijo A.Tomaševičius.

Nors daugelis klausimų paslaugas pradėjus teikti elektroniniu būdu išsisprendė savaime, pasiteiravimų vis dar sulaukiama. „Periodiškai gauname paklausimų dėl hipotekos. Dažniausiai nerimą keliantis klausimas – kodėl prieš kelis metus atsiskaičius su banku, hipoteka vis tiek lieka įrašyta registre“, – pastebi A. Tomaševičius. Centrinės hipotekos įstaigos vyriausiojo patarėjo teigimu, šitaip nutinka, kai asmuo, iš kreditoriaus gavęs dokumentus apie atsiskaitymą, pamiršo juos pristatyti įstaigai. „Esant tokiai situacijai, dabar reikia kreiptis į notarą, kad mums būtų perduoti duomenys apie hipotekos pabaigą,“ – akcentuodamas dokumentų perkėlimą į elektroninę erdvę kalbėjo vyriausiasis patarėjas.

Dažniausiai nerimą keliantis klausimas – kodėl prieš kelis metus atsiskaičius su banku, hipoteka vis tiek lieka įrašyta registre.

Anksčiau gyventojai itin dažnai kreipdavosi dėl hipotekos registravimo ir su tuo susijusių paslaugų, pavyzdžiui, apmokėjimo už registravimą, dokumentų pateikimo. Dabar, kai hipotekos sandorio sudarymo procedūra baigiama asmens kreipimusi į notarą, notaras perduoda tiek hipotekos sandorio duomenis, tiek atlyginimą už įregistravimą. Todėl procedūra tapo ne tik spartesnė, bet ir patogesnė.

Naujovės įsisavinamos nedrąsiai

Kaip gauti vienus ar kitus duomenis arba sudaryti elektroninius įgaliojimus – būtent šiais klausimais gyventojai dažniausiai kreipiasi į hipotekos įstaigą.

„Interesantams nuolat primename, kad siekiant gauti tam tikrą informaciją tereikia apsilankyti įstaigos interneto svetainėje ir užsisakyti registrų duomenis,“ – sakė A.Tomaševičius. Nors norint gauti paslaugas nei skambinti, nei siųsti dokumentų nebereikia, jeigu žmogus jaučia poreikį apsilankyti įstaigoje, jam bus suteiktos analogiškos paslaugos.

Elektroninio įgaliojimo sudarymas – viena iš sparčiai populiarėjančių Centrinės hipotekos įstaigos paslaugų.

Elektroninio įgaliojimo sudarymas – viena iš sparčiai populiarėjančių Centrinės hipotekos įstaigos paslaugų. Sudarius supaprastintą elektroninį įgaliojimą kitam fiziniam asmeniui galima patikėti plataus spektro reikalų tvarkymą: nuo dokumento atsiėmimo iki transporto priemonės registracijos. Įstaigos tinklalapyje elektroninio įgaliojimo sudarymas aprašytas paprastai ir išsamiai, vis dėlto dalis gyventojų vis dar nesiryžta reikalų tvarkyti virtualioje erdvėje. „Nuolat drąsiname gyventojus, patikindami, kad virtualios paslaugos yra ne tik greitas bei patogus, bet ir labai saugus būdas tvarkyti einamuosius reikalus.“

Centrinės hipotekos įstaigos atstovas pastebi, kas retkarčiais gyventojai kreipiasi dėl informacinių technologijų priemonėmis sudaromų įgaliojimų panaudojimo galimybių: domimasi, ar įmonei, įstaigai ar organizacijai, į kurią kreipsis įgaliotinis, tiks elektroniniu būdu sudarytas įgaliojimas.

„Centrinė hipotekos įstaiga, registruodama informacinių technologijų priemonėmis sudaromus įgaliojimus, įgaliojimo teisėtumo netikrina. Už įgaliojimo pavedimo turinį atsako įgaliotojas. Ar įgaliojimas atitinka teisės aktuose nustatytos formos ir turinio reikalavimus, sprendžia institucija ar įstaiga, kuriai pateikiamas įgaliojimas“, – situaciją komentuoja A.Tomaševičius.

Aktuali informacija

Pateikti prašymus dėl registrų duomenų gavimo galima apsilankius Centrinės hipotekos įstaigos internetinėje svetainėje www.hipotekosistaiga.lt paspaudus šią nuorodą, o iškilus klausimams rašyti el. paštu info@hipotekosistaiga.lt. Atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus taip pat galima rasti įstaigos internetinėje svetainėje.

Daugiau teisės aktualijų: http://www.tm.lt/klausimai/duk

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs