Atidarė 30 stotelių
Trečiadienį „CityBee“ paskelbė oficialų startą Kaune: bendrovė kauniečiams pradeda teikti automobilių dalinimosi paslaugas ir pirmą kartą pristato galimybę naudotis specialiais dviračiais mieste. Tai vienintelė įmonė Europoje, kuri siūlo abi šias paslaugas.
Surengtoje spaudos konferencijoje aptarti „CityBee“ investiciniai ir plėtros planai Kaune, bendrovės atliktų investicijų reikšmė miestui, pristatytos dviračių dalinimosi paslaugos veikimo ypatybės.
Pirmajame etape Kaunui bus pasiūlyta 50 „CityBee“ automobilių. Vėliau šis skaičius gali augti iki 100. Automobilių dalijimosi paslaugą ketinama teikti 36 stotelėse, iš kurių 10 bus centrinėje miesto dalyje.
Atidaroma šiuo metu jau 30 stotelių Šilainiuose, Žaliakalnyje, Dainavoje, Šančiuose, Aleksote bei Senamiestyje.
Vilniuje šią paslaugą įmonė teikia jau ketverius metus. Šiuo metu jau turi 31 tūkst. registruotų klientų. Iš jų aktyvūs – 10 tūkst. Pernai per metus dalijimosi paslaugos automobiliais sostinėje nuvažiuota daugiau nei 2 mln. kilometrų.
Kauniečiams bus pasiūlyta 150-200 Lietuvoje gamintų dviračių (pirkti iš įmonės „Baltik vairas“) bei įrengti jų nuomos punktai. Tai turėtų priminti šiuo metu Vilniuje veikiančią dviračių nuomos sistemą. Startuota su 150 dviračių bei 20 stotelių.
Už tai, kad UAB „Prime Leasing“ įdiegs dviračių nuomos sistemą Kaune, jos automobiliai bus atleisti nuo mokesčių už stovėjimą mokamose miesto zonose.
Apie tikslias investicijas Kaune, kiek įmonei kainavo įdiegti šias dvi paslaugas, „CityBee“ atstovai nekalba. Kitąmet bus svarstoma apie plėtrą Klaipėdoje.
Lygiuojasi į Olandiją
„Kaunas žengia rimtą žingsnį, kad taptų rimtu moderniu miestu. Turim prilygti Olandijai, kur gatvės knibžda dviračiais. Projektas užtruko. Metus. Bet pagaliau turim. Dviračiai labai patogūs“, – teigė dviratę transporto priemonę išbandęs Visvaldas Matijošaitis, Kauno miesto meras.
„Smagu, kad Kaunas prisikvietė šią paslaugą. Gerai, kad jau šią vasarą pasiūlė miestiečiams tai. Žinome, kad kauniečiai su nekantrumu laukia „CityBee“ paslaugų, – dar nepradėjus veiklos, Kaune jau turime netoli 1000 naujų registruotų vartotojų, nekantraujančių išbandyti „CityBee“ automobilius bei dviračius.
Veikiam jau ketvirtus metus. Vilniuje išplėtojome automobilių dalijimosi paslaugą, Kaunas turės abi – kartu ir dviračių nuomą. Viskas veikia dviejų mygtukų principu“, – tikino Aurimas Drūtys, „CityBee“ direktorius.
„Kaunas neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų. Noras tapti lygiaverčiu miestu Amsterdamui aiškus vien pažvelgus į dviračių oranžinę spalvą. Tereikia atsisiųsti mobiliąją programėlę, užsiregistruoti ir pasirinkti dviratį arba automobilį.
Dviratis prie stovo rakinamas išmania spyna. Atrakinama tik per programėlę „CityBee“. Palikti transporto priemonę galima toje pačioje ar bet kurioje kitoje „CityBee“ stotelėje. Sugrįžus į stotelę, užrakinimas vėl vykdomas internetu“, – teigė Lukas Yla, „CityBee“ marketingo vadovas.
Pirmajame etape Kaunui bus pasiūlyta 50 „CityBee“ automobilių. Vėliau šis skaičius gali augti iki 100.
Pasak jo, visi dviračiai turi integruotus GPS siųstuvus, tad jo buvimo vieta įmonės atstovams žinoma. Dviračiai žymėti policijoje.
Tapus nariu, pusvalandis – nemokamas
Siūlomos trijų dienų, savaitės bei sezono narystės. Paslauga nemokamai galima naudotis pusvalandį. Už kiekvieną papildomą minutę mokama. Trijų dienų narystė kainuos 2,9, 30-ties dienų – 3,9, sezono – 19,90 eurų. Šie dviračiai skirti miestui, o ne važiuoti į kokį rajoną.
Anot „CityBee“ atstovų, tarp jų klientų Vilniuje yra ir aštuoniasdešimtmečių. Neturintys išmaniųjų telefonų, negalės naudotis dviračių nuomos paslauga. Gegužės mėnesį ja galės naudotis tik „Android“ programėlės naudotojai, tuo tarpu likusiems mobiliųjų telefonų operacinių sistemų vartotojams ji bus pasiekiama nuo birželio.
Norint išsinuomoti automobilį, taip pat reikia parsisiųsti „CityBee“ programėlę bei pasirašyti internetu sutartį. Tai, anot įmonės atstovų, užtrunka apie minutę.
Suvedus asmeninius duomenis ir vairuotojo pažymėjimo numerį, toliau klientas nukreipiamas į savo el.bankininkystę. Norint identifikuoti save kaip vartotoją, reikia atlikti 1 euro pavedimą. Tuomet į nurodytą el. paštą atsiunčiami prisijungimo duomenys. Juos reikia suvesti „CityBee“ programėlėje.
1 min. važiavimo pigiausiu automobiliu kainuoja 0,15 euro centų. Valanda – 5 eurus. Para – 25 eurus.
Per 15 min. užsiregistravęs ir automobilį išsirinkęs klientas turi pradėti kelionę. Transporto priemonė atrakinama per atstumą. Mašinoje – dokumentai, raktai ir kuro kortelė. Kai bake lieka tik 1/4 kuro, vairuotojui atsiunčiama tai pranešanti žinutė. Pildytis baką galima „Statoil“ degalinėse.
1 min. važiavimo pigiausiu automobiliu kainuoja 0,15 euro centų. Valanda – 5 eurus. Para – 25 eurus. Atitinkamai brangiausio – 0,19 euro centų, 7 bei 35 eurai. Į užmokėtą kelionę įskaitoma 50 km. Nuvažiavus daugiau, skaičiuojamas papildomas mokestis.
„Skatiname klientą galvoti tik apie laiką, o ne nuvažiuotus kilometrus. Galima atsiskaityti tiek kreditinėmis, tiek debetinėmis kortelėmis. Viršijus 50 eurų, nuskaitoma suma iš karto. Neviršijus – mėnesio pabaigoje“, – L.Yla.
Šiomis paslaugomis siekiama skatinti ekologišką miesto transportą. Kauniečiams siūloma rinktis iš „Fiat 500“, „Fiat 500s“ ir „Mini Cooper“ automobilių.
„Pernai Vilniuje sutaupėme apie 4 mln. anglies dvideginio“, – tikino L.Yla.
„Automobiliai ir dviračiai yra drausti. Avarijos atveju, jei kaltas klientas, automobilio apgadinimas jam kainuos 300 eurų, dviračio – 500 eurų. Tokia franšizė“, – teigė „CityBee“ atstovas.
Nemokės už stovėjimo vietas
15min primena, jog dar vasarį Kauno miesto savivaldybė atleido automobilių dalinimosi paslaugą teikiančią UAB „Prime Leasing“ nuo vietinės rinkliavos už stovėjimo vietas. Dėl to Kauno miesto biudžetas per metus negaus 30 400 eurų pajamų.
Panašiu metu pranešta, kad UAB „Prime Leasing“ perka 50 „Peugeot“ automobilių iš UAB „Autovici“, kuriai vadovauja Kauno mero Visvaldo Matijošaičio sūnus Šarūnas.
Avarijos atveju, jei kaltas klientas, automobilio apgadinimas jam kainuos 300 eurų, dviračio – 500 eurų.
Tuomet jaunasis Matijošaičių atstovas 15min tikino, jog sandorio detalės su „CityBee“ paslaugas teikiančiais verslininkais buvo suderintos gerokai anksčiau dar nežinant, kad bendrovė savo veiklą plės Kaune, o jo valdoma įmonė laimėjo konkursą, nes pateikė geriausią pasiūlymą.
Dėl šio sandorio, įtardami, jog meras galėjo supainioti privačiuosius ir viešuosius interesus, į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją (VTEK) kreipėsi opozicinės Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) frakcijos Kauno miesto taryboje atstovai. Tačiau komisija nusprendė tyrimo nepradėti.
V.Matijošaitis anksčiau yra teigęs, jog „CityBee“ į Kauną ateiti norėjo dar 2013 m., bet tuo metu jiems tai nepavyko. Buvo tuomet įvardyta, anot mero, ir priežastis – Kauno keliai per daug duobėti, todėl automobilius daužyti gaila.
Prieš tris metus automobilių dalinimosi paslauga Kaune buvo išbandyta, tik jos sistema buvo sudėtingesnė. Bandyta apie pusmetį.