15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
2021 06 16

D.Gudzinevičiūtė: loterijų mokesčių kėlimas kenktų „Olifėjai“, o kitas įmones sužlugdytų

Parlamentarų siekiai padidinti loterijų verslo mokesčius „Olifėjai“ pakenktų, o mažąsias įmones sunaikintų, įspėja Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė.
Daina Gudzinevičiūtė
Daina Gudzinevičiūtė / LTOK nuotr.

„Didžiajai loterijai („Olifėjai“, kurios 51 proc. akcijų valdo LTOK – BNS), kuri turi 85 proc. rinkos, būtų labai sudėtinga, o visos kitos žlugtų, nes tai nepakeliama mokestinė našta“, – trečiadienį socialdemokratų frakcijoje teigė LTOK vadovė.

Pasak jos, parlamentarų pataisos didinti loterijų mokesčius buvo registruotos „kaip iš giedro dangaus“, su rinka nebuvo aptartos.

D.Gudzinevičiūtės teigimu, „Olifėjos“ pelningumas yra apie 6-7 procentai nuo apyvartos.

„Jeigu esant tokiam pelningumui, papildomai išmokėjus 8 proc. nuo apyvartos, kas liks? Nieko. (...) O bet koks verslas negali būti ant nulio. Mus išlaiko“, – aiškino ji.

Pasak jos, parlamentarų teiginiai, kad pataisos leistų labiau remti sportininkus, „nelabai atlaiko kritikos“.

„Vienais metais bus tų pinigų, o kitais gali ir nebūti. Tada eisime iš biudžeto prašyti“, – tvirtino D.Gudzinevičiūtė.

Jos teigimu, azartinių lošimų verslas valstybei mokesčių sumoka tiek pat, kiek ir loterijos, nors loterijų apyvarta yra 106 mln. eurų, o lošimų – milijardas per metus.

LTOK prezidentė taip pat abejojo loterijų ir lošimų mokesčių suvienodinimo nauda.

„Nemanau, kad tas apjungimas yra logiškas, ypač keičiant loterijų apmokestinimą“, – sakė LTOK vadovė.

„Mums nesinorėtų (dėl priklausomybių lošti aspekto – BNS) patekti į tą patį įstatymą su azartiniai lošimais“, – pridūrė ji.

Šių metų gegužės 20-ją Seime buvo registruotas Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo projektas, po kelių dienų jam po pateikimo pritarta. Pradiniame jo variante loterijų organizatoriams mokesčio tarifą siūloma didinti nuo 5 iki 10 proc. bei įpareigoti juos paramai skirti ne 8 proc. kaip dabar, o 16 proc. lėšų nuo nominaliosios per ketvirtį išplatintų loterijos bilietų vertės.

Šią iniciatyvą teisėsauga minėjo komentuodama ikiteisminį tyrimą, pradėtą dėl galimos korupcijos ir neskaidrios įtakos teisėkūrai.

Be kita ko, projektui Seime jau registruota keletas pasiūlymų. Pavyzdžiui, siūloma loterijų mokesčio tarifą, kuris dabar siekia 5 proc., padidinti nebe iki 10 proc., kaip siūlyta pirminiame projekto variante, o tik iki 6 proc., atsisakant iniciatyvos keisti mokesčių bazę.

Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas Antanas Matulas su Lietuvos loterijų asociacija siūlo suvienodinti loterijų ir azartinių lošimų mokesčio apskaičiavimo tvarką: loterijoms palikti galiojantį tarifą, o lošimams nustatyti, kad mokestis mokamas nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų.

Taip pat abiem veikloms siūloma nustatyti vienodą 5 proc. mokesčio tarifą, koks dabar yra loterijoms. Tai padidintų lošimų verslo apmokestinimą.

A.Matulas skaičiuoja, kad dėl to valstybės biudžetas papildomai surinktų daugiau nei penkis kartus didesnį azartinių lošimų mokestį nei surenkamas pagal dabar galiojančią tvarką – nuo 11,9 mln. eurų iki 65,6 mln. eurų per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais