„Aš manau, kad truputį perdėta yra reakcija. Suprantama, artėja savivaldos rinkimai ir reikia kažkokių tai žygių“, – žurnalistams trečiadienį Vyriausybėje sakė D.Pavalkis.
Jis teigė visos knygos neskaitęs, tačiau tai padarys netrukus, be to, vadovėlį vertins ir ekspertai, kurie ir spręs, ar jame nėra „atvirai skatinančių homoseksualumą“ veiksmų ir ar galima vadovėlį palikti mokymo programose.
„Bent jau ta teksto dalis, kurią man atsiuntė mano viešųjų ryšių tarnyba – nieko aš ten asmeniškai neįžiūriu blogo. Nes jei jau vien tai, kad persirengė kažkas kažkuo ir išėjo, tai juk ir Vytautas persirengęs iš kalėjimo bėgo, ir Tomo Sojerio nuotykių negalėtumėme skaityti, nes jis irgi buvo apsirengęs mergaite“, – sakė D.Pavalkis.
Aš manau, kad truputį perdėta yra reakcija. Suprantama, artėja savivaldos rinkimai ir reikia kažkokių tai žygių
Ministras taip pat pripažino, jog vadovėlius leidžia vadovėlio autorius su dviem recenzentais, kurie „gana liberaliai parenkami iš mokslininkų būrio“.
„Ministerija turi minimalias galias įtakoti vadovėlių leidybą. Iš vienos pusės, tai gerai, nes nėra diktato, nėra vieno langelio principo vadovėlių leidyboje. Iš kitos pusės, tai lemia situaciją, kad tų vadovėlių atsiranda visokiausių, atsiranda po 50-70 vienos disciplinos vienai klasei. Kai kuriems sunku susigaudyti, kuris vadovėlis vertas, kuris nevertas“, – sakė jis.
D.Pavalkis priminė, kad ministerija planuoja steigti Pedagogikos institutą, kuris vertintų mokymo programų turinį, taip pat ir vadovėlius.
Trečiadienį 23 Seimo nariai išplatino viešą kreipimąsi į D.Pavalkį, kuriame piktinamasi ketvirtokams skirtame lietuvių kalbos vadovėlyje „Pupa“ publikuota švedų rašytojo Ulfo Starko knygos „Ištižėliai ir pramuštgalviai“ išrauka. Tekste kalbama apie tai, kad į mokyklą atėjusi mergaitė vardu Simona apsimeta esanti berniukas Simonas ir džiaugiasi visus apgavusi.
Seimo nariai interpretuoja tekstą kaip peršantį „lyties pakeitimo temą“ – ši tema, anot jų, vystoma ir po tekstu pateiktose užduotyse, kur mokinių klausiama, kodėl Simona apsidžiaugė, kad ją palaikė berniuku.
„Manoma, kad šis vadovėlio fragmentas yra apraiška tos pačios ideologijos, kuri formuoja įsitikinimą, jog lytimi ne gimstama, bet tampama (...). Kokia yra Švietimo ir mokslo ministerijos pozicija dėl tokio pobūdžio teksto atsiradimo IV klasės vadovėlyje „Pupa“ ir kodėl lietuvių kalbos vadovėliui pasirinkta ne lietuvių, o švedų autoriaus knygos ištrauka, kurios pagrindu gimtosios kalbos vadovėlis panaudotas kaip priemonė formuoti moksleiviams įsitikinimą apie lytį kaip laisvai pasirenkamą dalyką?“, – rašoma parlamentarų laiške ministrui.