2021 03 07

Kaip tarsimės dėl Stambulo konvencijos: apsispjaudysime, leisime išsprogdinti visuomenę ar ieškosime sutarimo?

Viešos diskusijos primena seną „Šilelio“ televizorių, kuris transliuoja tik dviem spalvomis, mano publicistas Donatas Puslys. Visuomenę priešinančioje diskusijoje dėl Stambulo konvencijos dabar esą nėra erdvės spalvoms, reikia pasirinkti tik poziciją „už“ arba „prieš“, todėl sunku rasti kompromisą. Tačiau šis klausimas niekur nedings, neišvengiamai turėsime pasiekti kažkokį susitarimą, tad intelektualas kelia klausimą, kaip tą darysime?
Šortai: Donatas Puslys ir Vidas Morkūnas apie knygą „Pakeleivingų sotys“
Donatas Puslys / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Problema yra ta, kad jis (prezidentas – 15min), tarsi būdamas arbitras, stojo į vieną pusę, bet visiškai pražiūrėjo kitą.

Jeigu tu esi už dialogą, esi už kalbėjimąsi, turi smerkti visų pusių radikalus, o ne sakyti, kad šią stovyklą aš sukritikuosiu, bet kita stovykla, jeigu ji man artimesnė, šiek tiek nutylėsiu, kas ten negero“, – 15min interviu metu sako D.Puslys, kalbėdamas apie G.Nausėdą, stojusį gintį kunigą Algirdą Toliatą dėl jam pažertos kritikos už Bažnyčios kišimąsi į valstybės reikalus.

Vilniaus politikos analizės instituto medijų ir demokratijos programos vadovas D.Puslys pažymi, kad diskusijų kultūrą Lietuvoje transformavo jos perkėlimas į socialinę erdvę, kuri tapo veikiau emocijų nei argumentų katilu.

Konstruktyviai diskusijai, pasak jo, ėmė trukdyti ir nuomonės formuotojai, kurie nepraleidžia progos pasisakyti visuomenei jautriais klausimas net ir neturėdami kompetencijų toje srityje.

Apie diskusijų kultūrą Lietuvoje, kaip ji keitėsi atsiradus socialiniams tinklams, apie neapykantos kalbą ir gebėjimą susitarti dėl jautriausių visuomenėje klausimų – 15min interviu su D.Pusliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis