2017 05 10 /17:12

D.Šakalienė: Mindaugo Jonušo veikla kenkia nevyriausybinio sektoriaus reputacijai

Judėjimo „Nebūk naivus kelyje“ vadovo Mindaugo Jonušo veikla kenkia nevyriausybinio sektoriaus reputacijai, trečiadienį pareiškė Seimo narė Dovilė Šakalienė.
Minedas
Minedas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tai ji sakė socialiniuose tinkluose pasklidus informacijai, kad kviesdamas nepilnametes merginas į savo judėjimo gretas M.Jonušas su jomis elgėsi neetiškai.

„Atkreipiame nevyriausybinių organizacijų dėmesį, kad piliečio Mindaugo Jonušo vykdoma veikla, prisidengus nevyriausybinės organizacijos vardu, kenkia nevyriausybinio sektoriaus reputacijai ir pažemina sąžiningai bei kompetentingai dirbančių nevyriausybininkų gerą vardą“, – rašoma D.Šakalienės pranešime.

Anot parlamentarės, M.Jonušas, kviesdamas į savo judėjimo gretas savanorių teisėmis nepilnametes merginas, neleistinai neetiškai elgėsi siųsdamas joms dviprasmiško turinio žinutes socialiniuose tinkluose bei telefonu, neleistinai braudamasis į jų privačią erdvę. Susitikimų su merginomis metu jis be sutikimo drastiškai mažindavo fizinės bendravimo erdvės atstumą ir apsikabindavo paaugles, taip sukeldamas mergaitėms neigiamus jausmus.

Taip pat, pateikdamas savo visuomeninio judėjimo tariamai teikiamos psichologinės pagalbos kontaktus, M.Jonušas į viešąją informacinę erdvę įkėlė savo asmeninio mobiliojo telefono numerį.

„Kyla klausimas, kodėl, nebūdamas šios srities specialistu, Mindaugas Jonušas, sąmoningai klaidina itin jautrią visuomenės dalį, kuriai gali būti reikalinga psichologinė pagalba“, – teigiama pranešime.

„Norėtume atkreipti tiek Švietimo ir mokslo ministerijos, tiek savivaldybių švietimo skyrių dėmesį, kad, puoselėjant savanorystės idėją, turime dėmesingai įvertinti potencialių neformalaus ugdymo partnerių reputaciją. Nepateisinama ir netoleruotina sukurti tokias situacijas, kai, prisidengiant nevyriausybinės organizacijos vardu bei kilnia savanorystės idėja, neetiškai besielgiantis suaugęs žmogus daro emocinę žalą vaikams“, – sakė D.Šakalienė.

Apie patirtį judėjime „Nebūk naivus kelyje“ prieš kelias dienas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje rašė studentė Algimantė Ambrulaitytė.

„Nuo pat pirmos akimirkos girdėjau jo puikius žodžius, kokia aš šaunuolė, graži, lindo apsikabinti, nuolat peržengdavo tą asmeninę erdvę. Išėjau visa drebanti, todėl ir apsiverkiau. Praėjus tam tikram laikui, pagalvojau, gal tiesiog emocijos suplūdo ir nieko tokio nebuvo, tačiau tada prasidėjo žinutės, su klausimais: ar turiu vaikiną, kokio vaikino ieškau, ar jis man gražus, buvo ir tiesus klausimas – ar tiktų į vaikinus“, – teigė ji.

„Man viso labo buvo tada 16-17 metų, buvau visiškai naivuolė ir nesugebėjau tiesiog pasakyti stop, visko nutraukti“, – pridūrė A.Ambrulaitytė.

Savo ruožtu M.Jonušas šių pareiškimų nekomentuoja.

„Tai yra sistemingas purvo pylimas“, – BNS sakė jis.

Penktadienį „Nebūk naivus kelyje“ veiklą ir judėjimo pasiūlymus alkoholio vartojimo kontrolės bei sveikatinimo klausimais M.Jonušas aptarė su sveikatos apsaugos ministru Aurelijumi Veryga.

Trečiadienį žurnalistams ministras sakė, kad M.Jonušo veikla jam yra žinoma tik tiek, kiek jis pats ją pristatė minėtame susitikime. Anot ministro, M.Jonušas susitikime paliko „normalų įspūdį“.

„Jis prisistatė kaip nevyriausybinės organizacijos atstovas, šiaip mes netikriname - jos registruotos ar neregistruotos (...). Aš nesprendžiu: jis vykdo ar nevykdo veiklą, tiesiog išklausome prisistatymų, tai ne pirma ir ne paskutinė nevyriausybinė organizacija, kuri prisistato, ką veikia (...). Minėjo ir saugias keliones, bet aš neatsimenu, tiesą sakant, smulkiai detalių, jis atnešė ir spausdintą informaciją, kurią ten paliko, pateikė, aš tikrai taip smulkiai negalėčiau pakomentuoti, tikrai neprisimenu detalių“, - teigė ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis