„Šios istorijos (dėl nesulaukiančiųjų atsakymų – BNS) iš to laiko, kai neveikė e sveikata, kuomet buvo sutrikdyta Registrų centro serverių veikla, Tačiau dabar jau viskas susitvarkė. Negauna atsakymų vis dar tie, kurie darėsi tyrimą, pakliuvę į tą laikotarpį, kuomet neveikė e.sveikata. Kadangi dabar viską reikia suvesti rankiniu būdu į e.sveikatą, tai tas procesas šiek tiek užtrunka“, – Lietuvos radijui pirmadienį sakė Karštosios linijos koordinatorė Greta Beinaravičiūtė.
Ji kartojo, jog atsakymų gali nesulaukti tie asmenys, kurių atsakymai yra neigiami, nes dėl teigiamų tyrimų žmonės yra iškart informuojami su jais susisiekiant telefonu, o neigiamus atsakymus automatiškai generuoja ir turi išsiuntinėti sms žinutėmis elektroninė sistema. Dėl beveik savaitę neveikusios e.sveikatos šis duomenų teikimas buvo sutrikęs.
Paklausta, ar yra galimybė tokiems tyrimų rezultatų nesulaukiantiems žmonėms kur nors pasiskambinus sužinoti savo atsakymų rezultatus, specialistė teigė, jog į tai sunku atsakyti.
„Nebuvo priimti jokie sprendimai, kur žmonės galėtų kreiptis. Viešame Sveikatos apsaugos ministerijos pranešime buvo pasakyta, kad jei per kelias dienas su jumis nesusisiekia, ko gero, atsakymas yra neigiamas“, – sakė G.Beinaravičiūtė.
Tačiau specialistė pripažino girdėjusi atvejų, kuomet atsakymų iš institucijų buvo nesulaukę ir tie asmenys, kurių tyrimų rezultatai buvo teigiami.
„Esu girdėjusi tokių tokių atvejų, dėl to mes nedrįsome taip aiškiai teigti, kad jei su jumis nesusisiekia, jūs esate „neigiamas“, – kalbėjo Karštosios linijos atstovė.
Anot jos, tyrimams registruojanti, dėl saviizoliacijos grįžus iš paveiktųjų šalių konsultuojanti Karštoji linija, šiuo metu kasdien sulaukia vidutiniškai apie 3 tūkst. skambučių, maždaug tūkstantis skambinančiųjų nori registruotis tyrimams. Pamainose dirbantys apie 30 darbuotojų, nuo liepos apsieina be savanorių pagalbos ir atsako į visus skambučius.