Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 04 14

Dar vienas planas gaivinti Nerį

Artėjant vasaros sezonui vėl prabilta apie laivybos Nerimi atgaivinimą sostinėje. Vidaus vandenų kelių direkcija žada dar šiemet tam pritaikyti upę nuo Karaliaus Mindaugo tilto iki Valakampių.
100 tūkst. Lt už prieplauką išmesti į balą – vilniečiams ji nereikalinga.
Mobili prieplauka Neryje turėtų atsirasti po kelių savaičių, prie jos šiemet galės švartuotis didesni ir mažesni laivai. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tačiau laivus Nerimi plukdantys verslininkai neskuba džiaugtis – kai pažadai bus įvykdyti, tada ir bus svarstoma, ar atsiras daugiau laivų.

Maršrutas kaip Prahoje

Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas „15min“ patikino, kad jau šią vasarą laivai galės plaukti iš Vilniaus centro į Valakampius. 7 km ruožas nuo Karaliaus Mindaugo tilto bus naudojamas kaip vidaus vandenų kelias, prieš tai pašalinus kliūtis upės vagoje, kelią paženklinus, kad juo būtų saugu naudotis.

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Laivas „Ryga“ Nerimi plaukioja jau ne vieną dešimtmetį.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Laivas „Ryga“ Nerimi plaukioja jau ne vieną dešimtmetį.

„Tikiuosi, kad tai tik pradžia ir mes turėsime ne blogesnį maršrutą kaip Prahoje, kur įsėdi į laivelį ir gali praplaukti per visą miesto centrą“, – vylėsi G.Labanauskas.

Išvalius vagą Nerimis galės plaukioti laivai, kurių grimzlė yra iki 70 cm. Anot G.Labanausko, laivus plukdyti galės ne vien tokie patyrę kapitonai, kokie plaukioja laivu „Ryga“ šiuo metu. „Kitaip tariant: Jūs automobiliu galite ir miško keliuku išvažiuoti, jeigu esate patyrusi vairuotoja, neįklimpsite, neįkrisite į duobę. Bet visiškai kitaip yra važiuoti autostrada Vilnius–Klaipėda, kur yra kelio ženklai, kelias lygus ir tvarkingas“, – vaizdingų palyginimų negailėjo G.Labanauskas.

Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas puoselėja ir daugiau ambicingų planų: galbūt jau po metų ar kelerių vandens kelias Vilniuje pasieks Lazdynus, o ateityje bus galima ne tik iš Vilniaus nuplaukti į Kauną, bet ir iš Kauno per Baltarusiją į kitas Europos šalis, per Kauno hidroelektrinę bus įrengtas keleivinis ir krovininis liftas.

Prieplaukoje įrengs terasą

Tikiuosi, kad tai tik pradžia ir mes turėsime ne blogesnį maršrutą kaip Prahoje, kur įsėdi į laivelį ir gali praplaukti per visą miesto centrą, – vylėsi G.Labanauskas.

Ambicingų planų nestokoja ir pernai iš Kauno parplukdytą prieplauką išsinuomojęs Lietuvos povandeninio sporto federacijos prezidentas Aurelijus Kinas. Prieplauka kol kas dar nestovi savo vietoje tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų, tačiau ją ketinama atplukdyti artimiausiu metu. O vasarą čia galės ne tik švartuotis didesni ir mažesni laivai, bet ir veiks terasa, bus sutvarkyti sanitariniai mazgai.

„Trakų ežere laivyba yra išvystyta, o Vilniuje ši niša vis dar laisva. Tačiau kol kas trūksta reklamos, įdirbio su turizmo agentūromis, kad šias pramogas matytų ne tik vilniečiai, bet ir apie jas sužinotų turistai per kelionių agentūras“, – kalbėjo prieplauką išsinuomojęs A.Kinas.

Mėgstantys plaukioti baidarėmis jau pernai turėjo gana didelį pasirinkimą, kadangi baidarių nuomą siūlė net šešios bendrovės. Vieni siūlė plaukti iš Vilnios upės į Nerį, kiti – iš Neries aukštupio žemyn upe.

„Norime, kad žmonės galėtų pabaigti savo kelionę ne pievoje, o normalioje prieplaukoje, kur galima pasinaudoti sanitariniais mazgais. Jau šiemet Neris turėtų būti gyvesnė. Kiek žinau, tebevyksta akmenų valymas, tai padarius bus saugu plaukioti ir didesniais laivais“, – teigė A.Kinas.

Pasiplaukiojimas „Ryga“ gali brangti

BFL nuotr./Apie laivybos suklestėjimą Neryje kalbama jau daug metų, bet niekas nesikeičia.
BFL nuotr./Apie laivybos suklestėjimą Neryje kalbama jau daug metų, bet niekas nesikeičia.

Iš didesnių laivų Nerimi ne vienerius metus plaukioja tik vienintelis garlaivis „Ryga“. Šį laivą eksploatuojančios bendrovės „Barta“ vadovas Leonas Benetis „15min“ sakė, kad „Ryga“ prie Karaliaus Mindaugo tilto turėtų atplaukti po kelių savaičių. Be didžiojo laivo, turėtų plaukioti ir bent vienas mažesnis, tačiau ar daugiau jų upėje atsiras, ar maršrutas bus ilgesnis – kol kas nenuspręsta.

Pernykštis sezonas, anot L.Benečio, buvo su krizės prieskoniu, keleivių buvo mažiau. O kadangi auga eksploatacinės išlaidos, pagalvojama ir apie bilietų branginimą.

„Kol kas dar bilietai nepabrango, bet apie tai jau pagalvojama. Praeitą sezoną suaugusiems bilietas kainavo 20 Lt, vaikams – 10 Lt. Jau penkerius metus kaina ta pati, tai gal jau galima būtų ją pakeisti. Juk degalai per šį laiką pabrango dvigubai“, – aiškino L.Benetis.

Iš upės trauks padangas

Vilniaus savivaldybė irgi ruošiasi šiltajam sezonui – artimiausiu metu bus traukiamos šiukšlės iš upės. Anot Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojo Antano Mikalausko, kol kas vanduo pakilęs, tačiau kai tik nuslūgs – visos šiukšlės matysis.

„Šiukšlių tikrai būna daug. Jau pernai rudenį rinkome, buvo krūvos suneštos plastikinių butelių prie Karaliaus Mindaugo tilto. Dalis primėtoma čia, kažkiek upė atneša iš toliau. Daugiausia surenkama padangų, butelių, plastikinių maišelių“, – sakė A.Mikalauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais