Praėjusią savaitę naftos kaina pasaulyje buvo stabili. Tačiau litras 95 markės benzino didmeninėje rinkoje brango 3 centais, mažmeninėje – net iki penkių.
„Statoil Lietuva“ degalinėse 95 benzino litras prieš savaitę kainavo 4,08 lito, antradienį – jau 4,13 lito. Degalai panašiai brango ir kituose tinkluose, rašo „Lietuvos rytas“.
Taip rinka reagavo į staigiai šoktelėjusią didmeninę kainą. Antradienį „Orlen Lietuva“ ją pakėlė net 42 litais už 1 000 litrų. Toks staigus šuolis siejamas su tuo, kad dvi savaites „Orlen Lietuva“ stovėjo be darbo. Gamykloje buvo atliekamas remontas. Rinkai degalai buvo tiekiami iš anksčiau sukauptų atsargų.
Degalinių tinklo „Trevena“ generalinis direktorius Audrius Liaudanskas skundėsi, kad tokios staigmenos nesitikėjo ir kad prekyba benzinu jau nepadengia darbo sąnaudų. „Tai, kad dvi savaites vyksta remontas, o mes rinkai degalus tiekiame iš sukaupto rezervo, dar nereiškia, jog degalų kaina turėtų būti tokia pati. Mes reaguojame į „Platts“ indekso pasikeitimus“, – aiškino „Orlen Lietuvos“ atstovas spaudai Jacekas Komaras.
Antradieninis brangimas, anot jo, taip pat yra atsakas į pokyčius tarptautinėje rinkoje. Nors didmeninė kaina auga lyg ant mielių, importuoti degalų kol kas vis tiek neapsimoka. Tuo įsitikinęs degalinių tinklo „Neste“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.
Jo manymu, jei privalomo rezervo saugojimo trukmė būtų sutrumpinta nuo 60 iki 38 dienų kaip Latvijoje, o akcizas – sumažintas, tada būtų galima kalbėti apie objektyvias degalų pigimo priežastis.
„Lukoil Baltija“ šiemet atsigabeno vieną tanklaivį degalų, dar vienas turėtų atplaukti balandį. Tačiau mažmeninėje rinkoje kainų tai iš esmės nepaveikė.