2022 12 20

Dėl informacinės sistemos spragų studentai mokosi tai, ko nenori: VU atstovai sako, kad problemą sprendžia

Vilniaus universiteto (VU) studentai piktinasi dėl daug metų nesprendžiamos problemos. Registracija į pasirenkamuosius, bendrųjų universitetinių studijų (BUS) mokomuosius dalykus kasmet jiems tampa tikru iššūkiu: informacinė sistema „neatlaiko“, todėl dalis studentų turi mokytis tai, ko nenori. VU atstovai teigė, kad sistemą pakeitė nuo 2015-ųjų, o registraciją į mokomuosius dalykus vykdo trimis, o kartais ir keturiais etapais.
Suirzusi studentė
Suirzusi studentė / 123RF.com nuotr.

Pasirinkimas studijuoti mokomuosius dalykus – lyg loterija

Į 15min kreipęsis Vilniaus universiteto (VU) studentas kritikavo pasirenkamųjų, BUS mokomųjų dalykų pasirinkimo tvarką.

„Kiekvienas Vilniaus universiteto studentas kas pusę metų dalyvauja loterijoje“, – taip studentas apibūdino universitete vykstantį dalykų rinkimosi laikotarpį.

Nei ankstyvas prisijungimas prie sistemos, nei „miklus pirštų gestas mėginant atnaujinti interneto svetainę kas kelias sekundes“, pasak jo, dar negarantuoja sėkmės. Kadangi kiekvienas pasirenkamasis dalykas VU turi kvotą, ne visiems studentams nusišypso laimė pasirinkti tai, ko norisi.

Tačiau tai – ne vienintelės kliūtys, su kuriomis susiduria studentai.

„Šansas išlošti mažėja ir dėl to, kad visi VU studentai renkasi studijų dalykus tą pačią dieną, tą pačią valandą. Pasirinkimas neskaidomas į srautus – tiek teisės, tiek medicinos, tiek ekonomikos studentai dalykus, kurie iš esmės nėra susiję, renkasi tą pačią dieną“, – paaiškino studentas.

Dėl šios priežasties, aiškino jis, vos tik atsiranda galimybė pasirinkti norimus studijuoti dalykus, universiteto internetinė sistema nesugeba atlaikyti užklausų skaičiaus ir dažnam studentui nustoja veikti.

„VU loteriją transliuojančiame portale matomi tik klaidos pranešimai, skatinantys patikrinti suvestą nuorodą ar susisiekti su Vilniaus universitetu“, – pastebėjo jis.

Tokia situacija, pasak jo, yra sėkmės reikalas. Studentas arba spės pasirinkti norimą dalyką prieš sistemos veiklos sutrikimus, arba ateinantį pusmetį mokysis tai, kas liko. Neretai, jo nuomone, tai būna neprasmingi ar nepraktiški studijų dalykai, kurių nepasirinko kiti studentai.

Pasirinkimų – trys, o praktiškai tik du

VU studentas sakė ir pats gruodžio 8-ąją sudalyvavęs VU pasirenkamųjų dalykų „loterijoje“.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus universitetas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus universitetas

„Joje, kaip ir buvo galima tikėtis, neišlošiau“, – apibendrino jis.

Universitetas šį pusmetį pagal studento studijų programą pasiūlė tris pasirenkamuosius dalykus. Tiesa, iš jų praktiškai galima buvo rinktis tik du, nes trečiasis – „nesiūlomas, nes nebėra dėstytojo“.

„Kokia tuomet prasmė tokį dalyką išvis nurodyti?“ – klausimą kėlė jis.

Studentas prie VU informacinės sistemos prisijungė lygiai 19 valandą, tačiau nesėkmingai. Po kelių minučių bandymų, atsidūręs sistemoje, pamatė, kad į dalyką, kurį nori studijuoti, yra likusios 15 laisvų vietų.

„Nedelsdamas mėginau patvirtinti savo pasirinkimą, kol savo ekrane išvydau pranešimą „apdorojama kito studento užklausa“, reiškusį, jog mano pasirinkimas nebuvo išsaugotas“, – dalijosi jis.

Galiausiai sistema, kaip pats rašė, ir vėl „nulūžo“. Prie jos prisijungti pavyko tik po 8 minučių, tačiau tokiu laiku visos vietos į norimą studijuoti dalyką jau buvo užpildytos.

„Visgi, suvokęs situaciją, nusprendžiau imtis iniciatyvos ir parašiau elektroninį laišką dalyko dėstytojai tą patį vakarą – ji atsakė, jog galiu prisijungti prie jos dalyko – tereikia paprašyti studijų programos administratorės, kad mane prijungtų prie šio pasirenkamojo dalyko grupės“, – pasakojo studentas.

Studentas sako, kad problema nesprendžiama – VU mano kitaip

Gruodžio 9 dieną parašęs elektroninį laišką, studentas atsakymą gavo tik po penkių dienų. Jis buvo neigiamas. Kaip jam paaiškino, studentai virš dėstytojos nustatytos kvotos neregistruojami, nors tokį leidimą studentas buvo gavęs iš pačios dėstytojos.

„Mano manymu, toks atsakymas iš administratorės yra tingus atsakomybės vengimas ir atsainumas, nepripažįstant, jog sistema turi fundamentalių trūkumų ir joje kyla nesklandumų“, – piktinosi jis.

Pasak studento, situacija būtų suprantama ir pateisinama, jei tai būtų pirmas kartas, kai VU sistema neatlaiko krūvio.

Kokia tuomet prasmė sudaryti pasirenkamųjų dalykų galimybę?

Tačiau taip nėra. Dar 2015-aisiais į portalą delfi.lt dėl šios problemos kreipėsi VU studentai. Tąsyk VU atstovai tikino esą ateityje sistema keisis, o registracija į laisvuosius, pasirenkamuosius ir bendrųjų universitetinių studijų dalykus bus organizuojama atskirais srautais skirtingomis dienomis.

„Visgi šis pusmetis – dar viena proga įsitikinti, jog šis studentams aktualus klausimas Vilniaus universitetui nėra svarbus. Taigi, VU sudaro pasirinkimo butaforiją, kai iš esmės rinktis nepavyksta – pasirenkamieji dalykai tampa privalomais. Tai kokia tuomet prasmė sudaryti pasirenkamųjų dalykų galimybę?“ – svarstė studentas.

VU Studijų administravimo skyriaus vadovas Egidijus Kinderis komentare15min rašė, kad VU nuo 2015 m. pakeitė sistemą ir atskyrė registracijos į BUS dalykus, pasirenkamuosius dalykus, gretutines studijas datas.

Registracija, pasak VU atstovo, į visus mokomuosius dalykus šiuo metu yra vykdoma trimis (o kartais ir keturiais) etapais.

„VU Informacinių technologijų paslaugų centras sukūrė eilių valdymo sistemą, kuri leidžia užtikrinti, kad esant dideliems krūviams informacinė sistema nelūžtų, o visi prisijungiantys atsirastų eilėje“, – aiškino E.Kinderis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis