2022 12 05 /15:44

„Investuok Lietuvoje“ apie „Financial Times“ tekstų skandalą: toks formatas leido tikėtis geriausio rezultato

Lietuvos reklaminę kampaniją autoritetingame britų leidinyje „Financial Times“ užsakiusi tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūra „Investuok Lietuvoje“ tvirtina, kad šalies institucijų nebuvo galimybės informuoti apie tai, kad už leidinyje pasirodžiusių straipsnių apie Lietuvą rengimą ir sklaidą buvo sumokėta. Esą agentūrai tiko „Financial Times“ politika apie tai neinformuoti net turinį kuriančių žurnalistų. „Tai leido tikėtis maksimaliai objektyvaus ir leidinio auditorijai aktualaus turinio“, – priduriama atsakyme. Dėl situacijos viešą atsiprašymą išplatino agentūros vadovas.
„Financial Times“ ekrano nuotr.
„Financial Times“ ekrano nuotr. / „Financial Times“ ekrano nuotr.

Praėjusią savaitę Lietuvos institucijos gyrėsi autoritetingo britų leidinio „Financial Times“ dėmesiu Lietuvai, tačiau paaiškėjo, kad tai tebuvo tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ apmokėta šalies reklaminė kampanija. Institucijos 15min tvirtino to nežinojusios.

Paaiškėjus faktui, kad straipsnių serija apie Lietuvą iš tiesų buvo užsakyta, institucijos, džiaugusios dėl to socialiniuose tinkluose, puolė įrašus taisyti.

Juose atsirado prierašai, kad straipsnius inicijavo Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pavaldi „Investuok Lietuvoje“.

Kaip skelbė naujienų portalas delfi.lt, agentūra ir „Financial Times“ sudarė 56,8 tūkst. eurų sutartį ir įsigijo turinio kampanijos, kuri truks nuo lapkričio 24 iki kitų metų sausio 24 dienos, paslaugas.

15min jau klausė dėmesiu Lietuvai besidžiaugusių institucijų ir jų atstovų, ar jiems buvo žinoma, jog tai – užsakyta kampanija.

Visi jie sakė, kad ši aplinkybė nebuvo žinoma.

Viena iš daugelio priemonių

Ar institucijas buvo apie užsakytą kampaniją informavusi „Investuok Lietuvoje“, 15min paklausė ir pačios agentūros.

Jos teigimu, rinkodaros veiksmai, siekiant didinti Lietuvos žinomumą užsienyje, vykdomi kasmet, o minėta kampanija – tik viena iš priemonių.

Pasak „Investuok Lietuvoje“, užsakius kampaniją, kitos detalės su užsakovu nebuvo derinamos.

„Kampanija inicijuota „Investuok Lietuvoje“ ir parengta „Financial Times“ žurnalistų nuožiūra, nei turinio, nei galimų kalbėtojų, nei galutinio rezultato jokiu formatu nederinant su užsakovu“, – rašoma 15min pateiktame atsakyme.

Pasak agentūros, neinformuoti žurnalistų, kad tai užsakyta kampanija, yra įprasta leidinio praktika.

Pasak agentūros, neinformuoti žurnalistų, kad tai užsakyta kampanija, yra įprasta leidinio praktika.

„Leidinio pasirinktas turinio kūrimo formatas, kurį jie naudoja dirbdami ir su užsakovais kitose šalyse – neinformuoti žurnalistų, kas yra užsakovas, ir taip neformuoti išankstinių žurnalistų nuostatų pageidautinam turiniui, mums buvo vienas iš esminių šio pasirinkimo argumentų“, – tvirtino agentūra.

„Tai leido tikėtis maksimaliai objektyvaus ir leidinio auditorijai aktualaus turinio“, – priduriama atsakyme.

Institucijų neinformavo

„Investuok Lietuvoje“ teigimu, būtent dėl šio formato nebuvo galima informuoti kitų šalies institucijų.

„Būtent dėl šio formato – nežinodami nei galutinių temų ir juo labiau pašnekovų – mes neturėjome galimybės proaktyviai informuoti visų galimų kalbėtojų iš anksto“, – rašoma agentūros atsakyme.

Taip pat, anot agentūros, tokios informacijos pašnekovams negalėjo pranešti ir žurnalistai, kadangi ir jie nebuvo informuoti, jog dirba pagal užsakymą.

„Investuok Lietuvoje“ pabrėžia, kad nors nemažai projektų vykdomi bendradarbiaujant su kitomis institucijomis, tačiau į šį konkretų projektą jos įtrauktos nebuvo.

Būtent dėl šio formato – nežinodami nei galutinių temų ir juo labiau pašnekovų – mes neturėjome galimybės proaktyviai informuoti visų galimų kalbėtojų iš anksto

Viešas vadovo atsiprašymas

Kilus skandalui, feisbuke pasisakė ir „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Elijus Čivilis.

„Reaguodamas į viešojoje erdvėje kilusią diskusiją dėl „Financial Times“ leidinyje pasirodžiusio raporto apie Lietuvą, noriu asmeniškai atsiprašyti visų, kuriuos susiklosčiusi situacija paveikė neigiamai“, – rašė agentūros vadovas.

Jo teigimu, agentūra visada siekia įsiklausyti į verslo ir institucinius partnerius, nes tikima, kad pavyks pasiekti „dar didesnį proveržį“.

„Nors pirminiai “Financial Times” raporto rezultatai, teigiami atsiliepimai iš Lietuvos ir užsienio verslo bendruomenės, ir institucinių partnerių indikuoja tokių projektų svarbą ir naudą Lietuvai, turiu pripažinti, jog projekto eigoje neužtikrinome mūsų partneriams įprastos „Investuok Lietuvoje“ kokybės“, – teigė E.Čivilis.

„Kilęs nesusipratimas viešojoje erdvėje projekte dalyvavusiems žmonėms sukėlė riziką jų reputacijai, dėl ko nuoširdžiai apgailestauju“, – pridūrė jis.

Pasisakė ir prezidentas

Kilus šurmuliui dėl užsakytos kampanijos, viešojoje erdvėje pasirodė įvairių nuomonių.

Dėl to pasisakė ir šalies vadovas Gitanas Nausėda.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Gitanas Nausėda
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Gitanas Nausėda

Jis žurnalistams praėjusią savaitę teigė, kad „norėta kaip geriau, o išėjo kaip visada“.

Prezidentas priminė, kad yra bendravęs su daugybe žiniasklaidos priemonių pasaulyje ir už tai mokėti nereikėjo.

Tuo pačiu jis ragino išnaudoti „visas galimybes“ Lietuvą populiarinti prieinamais būdais, kadangi šiuo metu susidomėjimas Lietuva, jos požiūriu į įvykius Ukrainoje ir Baltarusijoje yra „natūraliai didelis“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis