„Vilnius yra mūsų sostinė, reprezentuojanti visą valstybę. Akivaizdu, jog sostinės reprezentacinės funkcijos atlikimas reikalauja ir didesnių finansinių išteklių. Vien pasirengimas ir pirmininkavimas ES Tarybai pareikalaus daug pinigų. Sudėtinga sostinės finansinė padėtis ir biudžeto apimties nepakankamumas sudaro kliūtis vykdyti savivaldybės funkcijas ir tenkinti bendruomenės poreikius, tos pačios bendruomenės, kuri šiame mieste dirba ir moka gyventojų pajamų mokestį“, – sakė A.Paulauskas.
Kreipimusi į Konstitucinį teismą prašoma, kad bylos dėl šio įstatymo atitikimo Konstitucijai būtų išnagrinėtos kuo skubiau, taip išsklaidant abejones, kilusias Seime svarstant 2013 metų valstybės biudžetą. A. Paulauskas, inicijavęs keipimąsi, tikisi, kad Konstitucinio Teismo sprendimas bus priimtas iki patvirtinant 2014 metų valstybės biudžetą.
„Kodėl Vilniui tenka tokia maža gyventojų pajamų mokesčio dalis niekas paaiškinti negali, panašu, kad savivaldybės pavadinimas yra vienintelė ir įstatyme objektyviai išreikšta aplinkybė, nuo kurios priklauso savivaldybei tenkanti gyventojų pajamų mokesčio dalis. Taip neturi būti“, – aiškino parlamentaras.
Pagal patvirtintą Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 3 straipsnio 2 punktą ir Priedėlį, Kauno miesto savivaldybei tenka 94 procentų gyventojų pajamų mokesčio dalis, Klaipėdos miesto savivaldybei – 86, Mažeikių rajono savivaldybei – 99, visoms kitoms savivaldybėms skiriama 100 proc. gyventojų pajamų mokesčio.