Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas teigė, kad projekto vadovė Audronė Banionytė netinkamai dirbo, todėl dėl klaidų jai teko atsisakyti savo pareigų ir palikti direkciją.
Blogai prižiūrėjo
Kodėl ji netinkamai vadovauja savo pavaldiniams, buvo aiškinamasi ir su A.Banionytės tiesioginiu vadovu Akvatorijos ir krantinių priežiūros skyriaus viršininku Artūru Kazlausku. Jis nebuvo atleistas, bet neseniai susirgo, o po kiek laiko parašė pareiškimą išeiti iš darbo dėl sveikatos problemų. Anot E.Gentvilo, netekus dviejų žmonių darbai nesustos.
Birželio 11 d. atidarytas Šventosios uostas veikė vos dešimt dienų – po stipresnio vėjo buvo užneštas įplaukos kanalas. Iš pradžių kaltė krito ant rangovų – latvių įmonės „BGS“. Jai buvo pateiktos pretenzijos dėl defektų.
Anot uostininkų, latviai atliko papildomus sutartyje nenumatytus darbus – iš akvatorijos iškasė per didelius kiekius grunto ir juos supylė nesuderintoje vietoje. Apie šiuos papildomus darbus Uosto direkcija nebuvo informuota.
Tačiau vėliau Uosto direkcija ir pati prisiėmė dalį atsakomybės, nes paaiškėjo, kad projekto vadovė netinkamai prižiūrėjo darbus, trūko kontrolės.
Buvo surastas kompromisas, kad už klaidų taisymą mokės ne tik latviai, bet ir uosto direkcija. Abiem pusėms defektams šalinti preliminariai teks išleisti po 80 tūkst. litų. Anot E.Gentvilo, direkcija papildomai pinigų neišleis, kadangi latviams nebuvo sumokėta visa numatyta suma – 1,3 mln. litų.
Šventosios uosto direktorės Airidos Čėsnienės teigimu, latviai jau dirba dvi savaites. Iškasto grunto perviršis yra gabenamas į kitą vietą, taip pat vyksta užnešto įplaukos kanalo atstatymo darbai.
Anot jos, jei oro sąlygos bus palankios, darbus planuojama baigti artimiausiomis dienomis. Jei viskas bus taip, kaip suplanuota, laiveliai į Šventosios uostą vėl galės įplaukti po savaitės.
Šventosios uosto peripetijos dar tebenarpliojamos ir kitų institucijų kabinetuose. Birželio pabaigoje dalis Seimo narių kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydami ištirti Šventosios jūrų uosto statytojų ir projektuotojų veiksmus bei pareikalauti jų materialinės atsakomybės. Politikų kreipimąsi nagrinėja Klaipėdos apygardos prokuratūra. Uosto problemomis yra susidomėjusi ir Seimo Antikorupcijos komisija.