2021 05 13

Su netestuotais vaikais pedagogai dirba savo laisvalaikio sąskaita: ministerija priedais už išaugusį krūvį nedžiugina

Vyriausybei nutarus, kad moksleiviai gali grįžti kontaktiniam mokymui, vaikai, kurių tėvai atsisako testavimo, toliau lieka mokytis iš namų. Tai kelia nemažai iššūkių pedagogams – jie turi vesti vadinamąsias hibridines pamokas: ir nuotoliniu būdu, ir klasėje susirinkusiems moksleiviams. Kol kas nėra sukurta sistema tokio papildomo krūvio apmokėjimui.
Mokykla
Mokykla / 123RF.com nuotr.

Pasak švietimo konsultanto Romo Turonio, atlygio problemos galėtų būti išspręstos skiriant vaikams mokymą namuose.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) lyderis Andrius Navickas sako, kad pedagogams, kaip ir medikams, turėtų būti mokamos papildomos išmokos dėl pandemijos metu išaugusio krūvio.

Padeda išmanioji lenta

Vienoje Kauno progimnazijų dirbanti pedagogė Lina (vardas pakeistas aut. past.) pasakoja, kad jos klasėje – 23 vaikai, iš jų 5 moksleiviai tęsia ugdymą nuotoliniu būdu, tėvams atsisakius testavimo.

Klasėje esantiems ir namuose likusiems vaikams pamokos vyksta tuo pat metu.

Mokytojos klasėje yra išmanioji lenta, kurios vaizdas transliuojamas tiesiogiai „Zoom“ programoje, per kurią prie pamokos jungiasi vaikai iš namų.

„Sunkumų yra, ir nemažai, nes reikia stovėti netoli kompiuterio, kitaip namuose esantiems nesigirdi. Reikia užduotis rodyti taip, kad matytų ir vieni, ir kiti. Ir didžiausias sunkumas tas, kad nematai aiškiai, ką tas vaikas namuose padaręs“, – pasakoja mokytoja.

123RF.com nuotr./Bendravimas per „Zoom“
123RF.com nuotr./Bendravimas per „Zoom“

Linos teigimu, namuose likusių vaikų ugdymas labai priklauso nuo tėvų.

Jei šie įsitraukę – procesas vyksta gerokai sklandžiau.

„Aš prašau tėvelių, kad siųstų visas užduotis, ką vaikai daro namuose, nes aš nieko nematau. Jie atsiunčia, tuomet aš taisau, siunčiu atgal. Tai užtrunka daug laiko.

Darbų taisymas iš nuotraukų tikrai yra iššūkis, nes reikia mokėti pataisyti, tą reikia padaryti aiškiai. Jei tėvai nepadeda – būna tokių, kurie labiau atsipalaidavę ir palieka viską vaikui, – tada jau blogai“, – pasakojo mokytoja.

Anot jos, hibridines pamokas priversti vesti mokytojai retai kada užsimena apie papildomą atlygį.

„Tiesą pasakius, mačiau kažkokį priedą prie atlyginimo, tačiau aš tų pinigų neprašiau. Ne dėl pinigų dirbame – taip išeina. Man labai gaila tų vaikų, kurie yra už ekrano, stengiuosi, kiek galiu jiems padėti. Iš bėdos galima taip mokytis, bet tai tikrai nėra geras variantas – sunku ir tėvams, ir vaikams, ir mokytojams“, – kalbėjo pedagogė.

Trūksta apmokėjimo sistemos

„Vienu metu vykdyti ir kontaktinį, ir nuotolinį mokymą yra neįmanoma – nuo to arba kenčia mokytojai, kurie priversti aukoti savo laiką, arba vaikai, kurie negauna tinkamos mokslo kokybės“, – įsitikinęs švietimo konsultantas R.Turonis.

Asmeninio archyvo nuotr./Romas Turonis
Asmeninio archyvo nuotr./Romas Turonis

Pasak eksperto, papildomas krūvis pedagogams turėtų būti apmokamas, tačiau kol kas tam dar nėra sukurta tinkamos schemos.

„Teisiškai, būtų galimybė likusiems namuose vaikams, mokyklos vadovo sprendimu, skirti mokymą namuose. Jis jau dabar yra skiriamas tiems, kurie dėl ligos, traumų, ar kitų priežasčių negali dalyvauti pamokose tiesiogiai.

Tačiau visa bėda ir iššūkis yra tokio mokymosi modelio finansavimas – įprastai, jis turėtų būti planuojamas iš anksto, nes turi būti paskirstytos lėšos jo apmokėjimui. Sutinkantiems mokyti vaikus namuose pedagogams tai būtų apmokama ne kaip viršvalandžiai, o kaip papildomas darbas“, – apie galimybes apmokėti darbą su netestuotais vaikais kalbėjo jis.

R.Turonis akcentavo, kad kol kas likusiems namuose vaikams pedagogai padeda daugiausiai iš entuziazmo.

„Iš tiesų mokytojai tiesiog dirba savo sąskaita – aukodami laiką, skirtą šeimai, laisvalaikiui“, – apgailestavo švietimo konsultantas.

Pinigai galėtų motyvuoti

LŠDPS pirmininkas A.Navickas įsitikinęs, kad pedagogams nebuvo tinkamai atlyginta už pandemijos metu išaugusius krūvius.

„Mes kreipėmės į Vyriausybę dėl gerokai išaugusio krūvio pandemijos metu. Matome, kad medikams, kitoms profesijoms, patiriančioms didesnį krūvį, yra mokami priedai.

Vyriausybė mums atsakė, kad siekia kuo greičiau sugrąžinti kontaktinį ugdymą. Tai buvo sausio mėnesį, dabar – gegužė. Apie papildomus mokėjimus ir finansavimą kalbos baigėsi“, – apie situaciją kalbėjo profsąjungos vadovas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Navickas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Navickas

Pasak A.Navicko, reikalauti, kad pedagogai pilnu pajėgumu dirbtų su vaikais klasėse, o atskirai dar vestų pamokas namuose likusiems vaikams, būtų nesąžininga.

„Turime gerbti vieni kitų interesus. Svarbus ir vaiko ugdymas, tačiau ir mokytojų interesų reikėtų atsižvelgti. Dirbti dvigubai jau būtų panašu į prievartinį darbą. Būtų net neetiška iš ministerijos ar mokyklų administracijų siūlyti tokį dalyką“, – kalbėjo profsąjungos vadovas.

Pasak A.Navicko, jei pandemija užsitęstų ir kitais mokslo metais, netestuotų vaikų mokymas namuose galėtų tapti abiems pusėms priimtina išeitimi.

Tokiu būdu su likusiais namuose vaikais už papildomą atlygį dirbtų tą daryti sutinkantys pedagogai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis