Tokia įdarbinimo praktika itin populiari Europoje, kur 5-10 proc. darbuotojų priimami tik laikinai padidėjus gamyboms apimtims, pavyzdžiui sezono metu ar gavus didelį užsakymą. Laikino įdarbinimo agentūros „Starjobs“ duomenimis, Lietuvos įmonėse tokie darbuotojai nesudaro net 1 proc.
„Neretai Lietuvos įmonės išlaiko iki dešimtadalio darbuotojų, kurie realiai dirba tik gavus didesnį užsakymą ar sezono metu – tai ypač aktualu gamybos įmonėms. Tuo tarpu likusį laiką jiems stengiamasi sugalvoti įvairių su pagrindinėmis pareigomis nesusijusių užduočių. Tai nenaudinga įmonei – didėja fiksuoti kaštai. Pakeitus šiuos darbuotojus laikinais, įmonės gali ženkliai sutaupyti“, – sakė bendrovės „Starjobs“ direktorius Valdas Strazdas.
Personalo specialistų teigimu, išlaikant perteklinę darbo jėgą nukenčia ne tik darbdavys, bet ir patys darbuotojai – mažėja jų motyvacija dirbti, krenta atliekamo darbo kokybė, o sezono metu padidėjus darbo krūviui, darbuotojų našumas nepadidėja. Dalis darbdavių baiminasi, kad nepavyks susirasti reikiamos kvalifikacijos laikinų darbuotojų ir todėl nenoriai mažina skaičių darbuotojų, kurių darbo krūvis yra nepakankamas. Tokiu atveju, laikinojo įdarbinimo specialistai pataria išlaikyti aukščiausios kvalifikacijos specialistus, o atsisakyti žemesnę kvalifikaciją turinčių darbuotojų. Pastarųjų bet kokioje įmonėje yra daugiau nei itin aukštos kvalifikacijos darbuotojų. „Tai padėtų optimizuoti darbo našumą bei sąnaudas darbo jėgai apmokėti“, – įsitikinęs V.Strazdas.
Laikinojo įdarbinimo įmonės pastebi, kad spartaus ekonominio augimo metais įmonės kreipdavosi į laikinojo įdarbinimo agentūras, nes pačios nesugebėdavo rasti naujų darbuotojų. Tuo tarpu dabar įmonės nebelinkusios išlaikyti perteklinės darbo jėgos – kreipiasi į laikinojo įdarbinimo įmones siekdamos efektyviai įvykdyti padidėjusius užsakymus.