Praėjusią savaitę per 200 parašų surinkę klaipėdiečiai ir miesto svečiai išsiuntinėjo raštus atsakingoms institucijoms prašydami pagaliau skirti deramą dėmesį dviračių takui Smiltynė-Juodkrantė.
„Tai – pilietinė iniciatyva, kuri įrodo, kad žmonėms rūpi. Dviračių takas yra kritinės būklės ir mes labai prašome atkreipti dėmesį. Šis takas svarbus ne tik Klaipėdos ir Neringos gyventojams – jis yra ir turistų traukos centras, todėl tikimės, kad remiantis mūsų visų prašymu – bus imtasi veiksmų“, – rašė Milda Dautartaitė.
Dviratininkai skundžiasi, kad minima dviračių trasos dalis yra per siaura, pati tako danga smarkiai sudėvėta, apirusi, kelianti pavojų ne tik dviratininkams, bet ir šiuo taku vaikštantiems pėstiesiems.
„Atkreipiame dėmesį ir prašome dviračių trasą dažniau nuvalyti, vykdyti nuolatinę ir periodinę priežiūrą. Dėl natūralių gamtos veiksnių ant dangos kaupiasi žvyras, smėlis, kankorėžiai, kiti gamtos elementai, kurie kelia papildomą pavojų nesaugiame kelyje. Tokia europinės svarbos dviračių tako nepriežiūra gadina Kuršių nerijos nacionalinio parko įvaizdį ir kenkia valstybės reputacijai. Prašome kuo skubiau inicijuoti dviračių trasos remonto ar rekonstravimo darbus, kad pasiektume Euro Velo keliamus sertifikavimo reikalavimus“, – atsakingoms institucijos adresuotame laiške rašė gyventojai.
Kreipsis į STT
Neringos meras Darius Jasaitis vylėsi, kad valstybinės institucijos sureaguos bent į pilietinę iniciatyvą. Pasak jo, dabar minėta atkarpa yra tarsi tarp žemės ir dangaus, nes realiai tarsi ir neturi šeimininko.
„Šis dviračių takas priklausė valstybinei įmonei „Klaipėdos regiono keliai“. Paradoksalu, bet iki šiol Registrų centre jis priklauso šiai įmonei, nors ji jau seniai likviduota su visu turtu.
Bent jau mano žiniomis, minėtos įmonės darbuotojai paruošė Vyriausybės nutarimo projektą, kuriame buvo numatyta perduoti taką Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Projektas buvo persiųstas Susisiekimo ministerijai. Kaip iš ministerijos šis nutarimo projektas iki Vyriausybės „atvažiavo“ be minėto tako, dabar niekas negali atsakyti. Nutarimo projektą rengęs asmuo dievagojasi, kad šį taką tikrai buvo įrašęs, tik vėliau jį, neaišku kieno nurodymu, išbraukė. Mano nuomone, tokį nurodymą galėjo duoti tik aukšto rango politikas. Tad ruošiamės kreiptis į STT ir į Valstybės kontrolę. Dabar teisiškai šis objektas tarsi niekieno, paprasčiau tariant – pradangintas“, – pasakojo D.Jasaitis.
Neringos merui pikta, kad dabar sutrešusiu dviračių taku važinėjantys dviratininkai nežinodami realios situacijos nepagrįstai keikia ir Neringos valdžią.
„Europos svarbos taku turėtų rūpintis Susisiekimo ministerija. Iš tiesų tai yra didelė problema, nes dabar daugelis dviratininkų neapsikentę pradėjo važiuoti centriniu keliu, tad kyla didžiulis pavojus, ypač dabar, kai į Neringą važiuoja tiek daug turistinių autobusų. Bet toks jausmas, kad Neringoje mes gyvename tarsi paraleliniame pasaulyje ir niekas niekam nerūpi“, – kalbėjo D.Jasaitis.
Ėmėsi veiksmų?
Lietuvos automobilių kelių direkcijos ryšių su žiniasklaida specialistas Evaldas Tamariūnas kalbėdamas su „Vakarų ekspreso“ žurnaliste telefonu pripažino, kad,liaudiškai tariant, ši dviračio tako atkarpa yra pamesta.
„Gyventojų laišką gavome, bet niekuo negalime jiems padėti, kol tai yra ne mūsų. Tikiuosi, kad raštu galėsiu išsamiau jums atsakyti. Galų, kodėl tas takas mūsų nepasiekė, nesurasime. Esmė ta, kad perduodant viską, jis nebuvo perduotas“, – lakoniškai telefonu komentavo E.Tamariūnas ir pažadėjo išsamesnį atsakymą pateikti raštu.
Neringos meras D.Jasaitis vylėsi, kad valstybinės institucijos sureaguos bent į pilietinę iniciatyvą.
Deja, po ilgo laukimo gautas raštiškas atsakymas buvo dar lakoniškesnis.
„Kelių direkcija aktyviai ėmėsi veiksmų, kad dviračių takai Neringoje jai būtų perduoti valdyti patikėjimo teise. Kai bus perduoti, LAKD spręs sutvarkymo klausimą„, – toks buvo oficialus Kelių direkcijos atsakymas.
Tikriausiai nereikia ir spėlioti, kad panašaus atsakymo sulauks ir gyventojai.