Dabar Seimo pirmininkas išrenkamas, kai už kandidatūrą būna daugiau kaip pusė balsavusiųjų.
„Seimo pirmininkas, pagal šalies Konstituciją, yra antrasis valstybės pareigūnas, vadovaujantis Seimo darbui ir Konstitucijoje numatytais atvejais laikinai einantis prezidento pareigas. Taigi, tai – asmuo, reprezentuojantis mūsų valstybę ir personifikuojantis parlamentinę santvarką Tautos akyse. Jau vien tai suponuoja išskirtinius reikalavimus, kurie turėtų būti taikomi asmenims, renkamiems į Seimo vadovus“, – savo pataisą aiškina V.Matulevičius.
Pasak jo, dabar pasitaiko, kad parlamento vadovui keliami reikalavimai aukojami dėl partijų susitarimų bei išskaičiavimų
Pasak jo, dabar pasitaiko, kad parlamento vadovui keliami reikalavimai aukojami dėl partijų susitarimų bei išskaičiavimų.
„Tapo įprasta antrąją pareigybę valstybėje patikėti remiantis principu “tas dar nieko negavo„ ir neatsižvelgiant į tai, ar pretendentui bus pakeliama ta našta, kurią jis užsikrauna. Tokio požiūrio pasekmė – nepateisinamai žemas Seimo vadovybės autoritetas visuomenės akyse, nuolat jos veiklą lydintys skandalai ir nesusipratimai, paverčiantys ir visą Seimą pajuokos objektu“, – tvirtina V.Matulevičius.
Jo teigimu, tokią padėtį būtų įmanoma bent iš dalies ištaisyti keičiant Seimo pirmininko skyrimo tvarką.