10 28

Rinkimų rezultatai: nugalėtojai turi rimtą galvos skausmą, o konservatorių laukia kardinalios pertvarkos

15min kalbinti politikos ekspertai vienbalsiai sutinka: šiuos rinkimus laimėjo Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP). Tačiau tai – vienintelis kol kas aiškus dalykas naujajame Seime, kuris dar gali pateikti nemažų staigmenų. Viena jų – kaip nugalėtojai spręs du didžiausius savo galvos skausmus: sutaikys besiriejančius galimus koalicijos partnerius ir įveiks Vilijos Blinkevičiūtės noro būti premjere trūkumą.
Ramūnas Karbauskis, Vilija Blinkevičiūtė
Restorane „Grey“ Seimo rinkimų antrojo turo rezultatų laukia Lietuvos socialdemokratų partija / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Vilniaus politikos analizės instituto asocijuotasis analitikas Matas Baltrukevičius vertindamas rinkimų rezultatus teigė, kad socialdemokratai tvirtai užsitikrino pergalę, net labiau nei buvo tikėtasi.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Matas Baltrukevičius
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Matas Baltrukevičius

„Du faktoriai buvo netikėčiausi. Pirmas tas, kad jiems pavyko pasiekti gana gerus rezultatus didžiuosiuose miestuose. Turbūt ir dėl to, kad net ir Kaune ne patys ryškiausi jų kandidatai įveikė Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) kandidatus.

Antras dalykas – socialdemokratams gana gerai sekėsi regionuose kovoti su demokratais, valstiečiais, Regionų partija. Čia buvo gana netikėtų pergalių, kur jų kandidatai nurungė gana tvirtas pozicijas turinčius politikus. Visa tai atvedė iki tokio galutinio labai stipraus pasirodymo“, – vertino ekspertas.

15min kalbintas Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) docentas, politologas Ignas Kalpokas teigė, kad šiuose rinkimuose tiek laimėtojai, tiek pralaimėtojai – itin aiškūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis