Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2019 08 08

Duomenys viešbučio durų kortelėje: ar pasiimti į kelionę magnetą?

Feisbuke platinamiems melagingiems patarimams į kelionę pasiimti magnetą daugiau nei 15 metų, tačiau tai netrukdo jiems žaibo greičiu toliau plisti socialiniame tinkle.
„Radisson BLU Lietuva“ atidarymo renginys
„Radisson BLU Lietuva“ atidarymo renginys / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Feisbuke platinama tinklalapyje sketis.lt paskelbta publikacija, raginanti būti atsargiems viešnagės viešbučiuose metu. Publikacija feisbuke pasirodė šių metų liepos pabaigoje, ja pasidalinta 1,4 tūkst. kartų. Nuoroda į tekstą platinama feisbuko grupėse „Zibainis“ ir „Bigbenas.com“.

15min nuotr./Klaidinančio straipsnio antraštė
15min nuotr./Klaidinančio straipsnio antraštė

Platinamoje publikacijoje teigiama, kad viešbučiai durų užrakto kortelėse išsaugo ne tik kambario numerį ar apsilankymo datą, bet ir asmens vardą, namų adresą, banko kortelės numerį.

Sketis.lt siūlo „išmagnetinti“ kortelę savarankiškai, pridėjus prie jos paprastą šaldytuvo magnetą. Neturintiems magneto siūloma kortelę sunaikinti arba parsivežti kartu su savimi namo.

Duomenų nerenka

Tiesa, Lietuvoje veikiančių viešbučių atstovai ramina bet kokie duomenys iš užrakto kortelių išsitrina pasibaigus viešnagės viešbutyje laikui.

Viešbučio spynų sistema suformuoja specialų kodą ir jis įrašomas į kortelę. Kode atsispindi galiojimo data ir speciali informacija (...).

Pavyzdžiui, „Darnu Group“ valdomų viešbučių Vilniuje „Artagonist“ ir „Urbihop“ vadovas Vilius Vaičekauskas paaiškina, kad asmeniniai duomenys durų užrakto kortelėse nėra saugomi. Tą patį 15min patvirtino ir „Radisson Blu Hotel Lietuva“ rinkodaros vadovė Arūnė Zuzevičienė.

„Viešbučio spynų sistema suformuoja specialų kodą ir jis įrašomas į kortelę. Kode atsispindi galiojimo data ir speciali informacija, kurios dėl saugumo negaliu plačiau komentuoti, identifikuojanti viešbutį bei specifinius kambario parametrus“, – paklaustas, kokie duomenys išsaugomi užrakto kortelėje atsakė V.Vaičekauskas.

Sketis.lt publikuotus teiginius paneigė ir sostinės centre įsikūrusio viešbučio „Grand Hotetl Kempinski Vilnius“ pardavimų ir rinkodaros padalinio vadovė Birutė Leimontaitė. Anot pašnekovės, programuojant užrakto kortelę, įrašomas svečio vardas, kambario numeris ir viešnagės laikotarpis.

15min nuotr./Klaidinanti publikacija
15min nuotr./Klaidinanti publikacija

„Išvykimo dieną kortelė yra automatiškai deaktyvuojama. Jeigu svečiai nori tęsti viešnagę, jie turi ateiti į registratūrą ir dar kartą aktyvuoti kortelę. Nesvarbu, ar svečiai pamiršo kortelę, ar pasiėmė su savimi, ji bus automatiškai deaktyvuojama“, – paaiškino B.Leimontaitė.

Pasak A.Zuzevičienės, pasibaigus kortelės galiojimo laikui jokių duomenų nelieka ir „Radisson Blu Hotel Lietuva“ išduodamose užrakto kortelėse.

Užrakto kortelių gamintojai teigia, kad asmeniniai klientų duomenys užrakto kortelėse nėra saugomi. Dažniausiai viešbučių kortelėse išsaugomas kambario numeris ir viešnagės data. Papildomai gali būti įrašytas kambario numeris, kortelės išdavimo data bei svečių skaičius. Kai kurie viešbučiai išsaugo kortelės panaudojimo duomenis.

Pavyzdžiui, Lietuvoje veikiančio viešbučių tinklo „Amberton Hotels“ privatumo politikoje pažymima, kad papildomai gali būti renkami patekimo ir išėjimo iš patalpų duomenys. Šie esą gali būti panaudojami tik įtariamoms nusikalstamoms ir kitoms žalingoms, tačiau apibrėžtoms, veikloms tirti.

Nesvarbu ar svečiai pamiršo kortelę ar pasiėmė su savimi, ji bus automatiškai deaktyvuojama.

Praeities aidai

Istorijos apie magnetinėse durų užrakto kortelėse saugomą informacija dienos šviesą išvydo dar iki Lietuvai tampant Europos Sąjungos nare, 2003 metais. Snopes.com teigimu, mitą pradėjo JAV Pasadenos miesto detektyvė Katrhyn Jorge, neteisingai supratusi sukčiavimo bylose besispecializuojančių pareigūnų pokalbį.

Išgirdusi, kad tuščioje magnetinėje kortelėje galima išsaugoti banko sąskaitos ir kitus duomenis, detektyvė pamanė, kad tokia praktika užsiima viešbučiai. Tuo tarpu Pasadenos pareigūnai pasakojo, kad taip elgiasi sukčiai, o pranešimo tikslas esą buvęs informuoti, kad bet kokia magnetinė kortelė gali tapti informacijos laikmena.

Neteisingai suprastą informaciją apie galimą duomenų vagystės būdą detektyvė pranešė kolegoms, šie pranešė savo draugams ir taip informacija išplito kaip virusas.

123RF.com nuotr./Kortelė su RFID žyme, naudojama atidaryti duris
123RF.com nuotr./Kortelė su RFID žyme, naudojama atidaryti duris

Skandalo būta didelio, nes 2003 m. spalį Pasadenos policijos departamentas išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad viešbučiai asmeninės informacijos magnetinėse durų kortelėse nekaupia, o pasklidusi informacija – nesusikalbėjimas.

Duomenų nerado

2006 m. žurnalas „Computer World“ pabandė išsiaiškinti, kokie duomenys saugojami užrakto kortelėse. Žurnalistai surinko 52 skirtingų viešbučių užrakto korteles. Nė vienoje jų asmeninių klientų duomenų aptikti nepavyko.

Panašų bandymą 2017 m. atliko JAV dienraščio „USA Today“ žurnalistai. Surinkus skirtingų viešbučių korteles bei pasinaudojus laisvai prieinamais skaitytuvais buvo tikrinama, kokia informacija užkoduota magnetinėse viešbučių kortelėse. Nustatyta, kad užrakto kortelėse išsaugotas apsistojimo laikotarpis bei viešbučio numeris.

Daugiau informacijos apie tai, kaip apsaugoti savo asmeninius duomenis kelionėse – čia.

Tiesa, ekspertai žurnalistus perspėjo, kad nors dėl pamestos kortelės plaukų rautis nereikia, palikti ją be priežiūros – pavojinga. Nukopijuoti raktą užtrunka vos kelias sekundes, todėl įsilaužimo rizika yra.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programoje, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos